تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۳۴
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۲۱۶۷۲۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

وزیر صمت: سالانه ۷۰۰ میلیون مترمربع کاشی در کشور تولید می‌شود

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت کاشی رونق مناسبی یافته و اکنون سالانه ۷۰۰ میلیون مترمربع کاشی در کشور تولید می‌شود.

به گزارش می‌متالز، علیرضا رزم‌حسینی روز شنبه در حاشیه بازدید از شرکت بهفام سرام زرین تربت حیدریه ابراز امیدواری کرد که سیاست کشور در مسیر تقویت تولید داخلی ادامه یابد.

وی اظهار کرد: کشور در خصوص صنعت لوازم خانگی هم وضعیت مطلوبی دارد به گونه‌ای که سال قبل ۱۵ میلیون عدد لوازم خانگی تولید داشتیم که عمدتا صادرات‌محور است، و استان خراسان رضوی نیز به لحاظ سرمایه اجتماعی و نیروی متخصص وضعیت خوبی دارد و طرح‌های گذشته با پیگیری‌های مسوولان در حال به نتیجه رسیدن است.

وزیر صمت که به خراسان رضوی سفر کرده است امروز به همراه تعدادی از معاونان و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت، در بدو ورود به تربت حیدریه مورد استقبال معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان و جمعی از مسوولان محلی قرار گرفت.

قرار است طرح بهفام سرام فجر زرین تربت حیدریه توسط وزیر صمت افتتاح و شرکت سرام آرای فجر زرین کلنگ زنی شود و نشست با فعالان اقتصادی تربت حیدریه از دیگر برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان شده است.

طرح سرام آرای فجر زرین شامل سه مرحله است که مرحله نخست آن با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات بخش خصوصی در حال اجراست و شروع عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۹ بوده و تا پایان دهه فجر امسال به بهره برداری رسیده و برای ۱۵۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌کند و تکمیل ۲ مرحله دیگر این طرح ۲۴ ماه زمان می‌برد.

عملیات اجرایی طرح بهفام سرام فجر زرین نیز سال ۱۳۹۹ آغاز و با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات بخش خصوصی تکمیل شده است که سالانه ۹ هزار تن کاشی تزیینی تولید می‌کند و با افتتاح آن برای ۷۵ نفر ایجاد اشتغال شده است.

 

منبع: صنعت کار 

عناوین برگزیده