تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۳۲
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۲۱۶۸۶۴
سرویس خبر : انرژی
روایت یک عکس

بی‌آبی در جوار دکل‌های نفتی هورالعظیم

‌می‌متالز - به دنبال کم‌آبی در رودخانه کرخه و هورالعظیم، تصویری از هویزه امروز بازتاب فراوانی در شبکه‌های اجتماعی داشت و تداعی کننده روز‌های جنگ تحمیلی و آوارگی مردم جنگزده بود.

به گزارش می‌متالز، به دنبال کم‌آبی در رودخانه کرخه و هورالعظیم، تصویری از هویزه امروز بازتاب فراوانی در شبکه‌های اجتماعی داشت و تداعی کننده روز‌های جنگ تحمیلی و آوارگی مردم جنگزده بود.

این تصویر پنجشنبه ۱۰ تیرماه امسال از روستای زهیریه واقع در ۲۰ کیلومتری شهر هویزه گرفته شده است که در روز‌های گذشته اهالی آن همچون سایر روستا‌های مجاور با کمبود آب آشامیدنی مواجه شده اند.

این روستا توسط شرکت‌های نفتی و هورالعظیم احاطه شده است و در تصویر مذکور اهالی روستا مشاهده می‌شوند که پیاده به سمت تانکر‌ها و لوله‌های آب شرکت‌های نفتی می‌روند تا آب آشامیدنی خود را تهیه کنند.

با کم‌آب شدن هورالعظیم و استقرار شرکت‌های نفتی، صنعت کشاورزی و دامداری این منطقه از بین رفته و بیکاری روستائیان را در پی داشته است.

بنا بر این گزارش، با خشکی بخش‌های زیادی از هورالعظیم درپی قطع حق‌آبه آن از رودخانه کرخه، فیلم‌های متعددی از مرگ و میر ماهیان هور در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و مردم خواستار باز شدن دریچه‌های سد کرخه و نجات جان جانوران از جمله گاومیش‌ها و آبزیان هستند.

 

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده