تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۷
بازدید: ۵۸۷
کد خبر: ۲۱۶۹۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عملکرد ذوب زیر ذره بین/ فروش بهاره چقدر بود؟

‌می‌متالز - سود خالص ذوب با ۱۲۷ درصد افزایش در سال ۱۳۹۹ از مبلغ ۷۳۷ میلیارد تومان به ۱.۶۷۱ میلیارد تومان رسیده و به ازای هر سهم ۲۷۲ ریال را محقق شده است.

به گزارش می‌متالز، شرکت ذوب آهن اصفهان در سال ۱۳۹۹ با تولید ۲.۳۵۶ هزار تن بیلت، ۸۱۷ هزار تن تیرآهن و ۵۲۵ هزار تن میلگرد در مجموع ۳.۶۹۸ هزار تن تولید محصول داشته که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۸ حدود ۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سهم ذوب آهن اصفهان از بازار


در بازار داخلی در تیرآهن ۶۶ درصد، در میلگرد ۶ درصد و در شمش فولادی ۱۳ درصد و در بازار صادراتی در تیرآهن ۴۵ درصد، در میلگرد ۱۰ درصد و در شمش فولادی ۱۴ درصد می‌باشد.

سود عملیاتی ذوب در سال گذشته چگونه بود؟


در تلفیق ۱۳۹۹ درآمد‌های عملیاتی شرکت در سال ۱۳۹۹ با ۸۴ درصد افزایش از مبلغ ۱۰.۹۰۱ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۸ به مبلغ ۲۰.۰۹۱ میلیارد تومان افزایش یافته است. هم چنین بهای تمام شده درآمد‌های عملیاتی شرکت ۷۶ درصد افزایش داشته و به مبلغ ۱۶.۴۲۱ میلیارد تومان رسیده است. سود عملیاتی شرکت افزایشی ۱۱۷ درصدی را تجربه کرده و به مبلغ ۲.۱۶۵ میلیارد تومان رسیده است.

چرا درآمد فروش ذوب رشد داشت؟


از عمده دلایل افزایش درآمد فروش شرکت می‌توان به افزایش میانگین نرخ فروش محصولات فولادی داخلی و صادراتی و افزایش درآمد حاصل از فروش محصولات فرعی نام برد.

سود خالص شرکت چقدر بود؟


هزینه‌های مالی شرکت در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۵۸۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به ۵۴۰ میلیارد تومان در دوره مشابه قبل افزایشی ۹ درصدی داشته است، که عمدتا ناشی از دریافت تسهیلات جدید بوده است.

در نهایت سود خالص شرکت با ۱۲۷ درصد افزایش از مبلغ ۷۳۷ میلیارد تومان به ۱.۶۷۱ میلیارد تومان رسیده و به ازای هر سهم ۲۷۲ ریال را محقق شده است.

عملکرد ذوب زیر ذره بین/ فروش بهاره چقدر بود؟

فروش ریالی ذوب در خرداد ماه سال جاری چقدر بود؟

در خصوص گزارش ماهانه ارائه شده شرکت در سایت کدال، فروش ریالی شرکت در خرداد ماه ۲۶.۷۴۷ میلیارد ریال بوده است. در مجموع فروش فصل بهار شرکت در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۷۵.۸۵۴ میلیارد ریال را به ثبت رساند که نسبت به فروش ۳۲.۹۰۳ میلیارد ریالی دوره مشابه در سال ۱۳۹۸ از رشد ۱۳۰ درصدی بر خوردار بوده است.

عملکرد ذوب زیر ذره بین/ فروش بهاره چقدر بود؟

تولید بهاره ذوب چقدر شد؟


در حوزه تولید، خرداد ماه تولید شرکت ۱۶۴.۱۶۱ تن بوده و در مجموع در فصل بهار تولید کل شرکت به ۵۶۵.۵۵۷ تن رسیده که کاهشی ۱ درصدی نسبت به فصل بهار گذشته داشته است. شرکت در دوره مشابه سال گذشته تولید ۵۷۱.۱۲۱ را به ثبت رسانده است.

عملکرد ذوب زیر ذره بین/ فروش بهاره چقدر بود؟

کاهش ۱۰ درصد فروش مقداری ذوب


در حوزه فروش مقداری، شرکت در خرداد ماه فروش ۱۸۷.۲۱۹ تن را به ثبت رسانده و در مجموع فصل بهار فروش شرکت به ۵۳۸.۴۰۷ تن رسیده که نسبت به فروش ۵۹۰.۴۱۴ فصل دوره مشابه در سال ۱۳۹۸، کاهشی ۱۰ درصدی داشته است.

عملکرد ذوب زیر ذره بین/ فروش بهاره چقدر بود؟


با توجه به کاهشی بودن میزان فروش مقداری شرکت می‌توان نتیچه گرفت افزایش در فروش ریالی ناشی از افزایش قیمت محصولات و تفاوت ناشی از تسعیر نرخ ارز محصولات صادراتی بوده است.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده