تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۰
بازدید: ۳۲۲
کد خبر: ۲۱۶۹۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با افزایش ۹۴ واحدی؛

شاخص فرابورس ۱۸ هزار و ۲۱۰ واحدی شد

‌می‌متالز - در جریان معاملات روز، (دوشنبه، ۱۴ تیر ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۹۴ واحد به رقم ۱۸ هزار و ۲۱۰ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات آخرین سومین هفته فرابورس ایران، بیش از ۲ میلیارد و ۴۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۴۸ هزار و ۹۸۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۱۶.۴۲ واحد، شرکت پتروشیمی مارون با ۱۳.۹۲ واحد، گروه توسعه مالی مهر آیندگان با ۶.۳ واحد، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی با ۶.۲۸ واحد، شرکت فرابورس ایران با ۶.۰۴ واحد و شرکت زغال سنگ پروده طبس با ۴.۳۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر رشد شاخص را داشته اند.

در مقابل شرکت پلیمر آریا ساسول با ۶.۳ واحد، بیمه کوثر با ۲.۲۶ واحد، شرکت آسیا سیر ارس با ۲.۰۹ واحد، شرکت تولید برق عسلویه مپنا با ۲.۰۲ واحد، بیمه معلم با ۱.۲۷ واحد و بیمه سامان با ۱.۱۴ واحد، بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

شرکت سرمایه گذاری اعتلا البرز با ۵ درصد، مجتمع صنایع لاستیک یزد و شرکت ریل سیر کوثر با ۴.۹۸ درصد، گروه کارخانجات صنعتی تبرک با ۴.۸۹ درصد، شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان با ۴.۸۶ درصد و شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان با ۴.۸۲ درصد افزایش بیشترین افزایش قیمت را داشته اند.

از سوی دیگر، شرکت آسیا سیر ارس با ۵ درصد، بیمه معلم با ۴.۶۲ درصد، شرکت آ. س. پ با ۴.۴ درصد، شرکت شیر پگاه آذربایجان غربی با ۴.۳۴ درصد، شرکت صنایع بهداشتی ساینا با ۳.۳۷ درصد و شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان با ۳.۲ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشته اند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) 

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده