تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۶
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۲۱۷۳۲۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

توقف فعالیت شرکت‌های فولادی به دستور توانیر

‌می‌متالز - به دستور شرکت توانیر شرکت‌های فولادی باید تنها ۱۰ درصد دیماند مصرفی از شبکه برق دریافت کنند که این به منزله توقف خطوط تولیدی مجتمع‌های فولادی است.

به گزارش می‌متالز، توانیر در نامه‌ای خواستار توقف فرآیند اصلی شرکت‌های فولادی شده و اعلام کرده که حداکثر برق دریافتی شرکت‌های فولادی از شبکه برق باید به میزان ۱۰ درصد دیماند مصرفی آن‌ها باشد.

این محدودیت شدید از ۱۵ تیر اعمال می‌شود و توانیر اعلام کرده آن دسته از شرکت‌ها که محدودیت را رعایت نکنند، برق‌شان تا اطلاع ثانوی قطع خواهد بود، این اقدام با عنوان «سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» مغایرت داشته و با توجه به انرژی بر بودن فرایند تولید فولاد، توقف خطوط تولید واحد‌های فولادی را به دنبال داشته و در نهایت منجر به رشد قیمت شده و اشتغالزایی در این بخش را با مخاطرات جدی روبرو میکند.

پیش از این نیز شرکت‌های فولادی

با قطعی برق به صورت مکرر و گسترده مواجه بودند که با اعتراض واحد‌ها روبرو بودند، اما اعلام رسمی توانیر در حالیکه شرکت‌ها برق مورد نیاز خود را از بورس انرژی خریداری میکنند در شرایط فعلی که امکان صرفه جویی برق از طرق دیگر فراهم است صدمات جبران ناپذیری بر صنعت فولاد وارد می‌آورد.

عناوین برگزیده