تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۹
بازدید: ۳۲۴
کد خبر: ۲۱۷۳۴۲
سرویس خبر : انرژی

وزیر نیرو: توانستیم خاموشی شبانه را متوقف کنیم/ در روز ۷۵ درصد نیاز تأمین می‌شود

‌می‌متالز - وزیر نیرو گفت: در شب توانسته‌ایم ۱۰۰ درصد نیاز مصرف را تأمین کنیم و در شب گذشته خاموشی نداشتیم، اما در روز این رقم هم اکنون ۷۵ درصد است.

به گزارش می‌متالز، رضا اردکانیان، وزیر نیرو در مرکز پایش برق اظهار داشت: برق کالایی است که به محض تولید، عرضه می‌شود و اگر نیاز مصرف بیشتر از میزان تولید باشد، منجر به خاموشی می‌شود.

وی افزود: اوج بار در هفته گذشته در همین زمان (پنج‌شنبه) ۶۶ هزار و ۲۴۵ مگاوات بود و الان اوج بار ۶۳ هزار و ۳۰۰ مگاوات است که این کاهش ۳۰۰۰ مگاواتی نتیجه مجموعه تحولاتی است که بیشتر آن سهم بهتر مصرف کردن مردم است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در روز‌های اخیر تصمیمات خوبی برای مدیریت بار شبکه اتخاذ شده، گفت: در همکاری با صنایع بزرگ، این صنایع تلاش کرده اند که حتی المقدور تعطیلات تابستانه خود را به این یکی دو هفته منتقل کنند و دولت برای جبران همکاری صنایع، مشوق‌های خوبی را قرار داده از جمله اینکه هر مقدار انرژی که در این ایام مصرف نکنند، در زمان دیگری با تعرفه صفر در اختیار آن‌ها قرار داده خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین تقسیط مالیات و بیمه صنایعی که با صنعت برق در این ایام همکاری کنند، از دیگر تصمیمات دولت است.

اردکانیان در خصوص میزان جابه‌جایی بار با همکاری صنایع گفت: توانستیم با همکاری صنایع، ۴۰۰۰ مگاوات جابه‌جایی بار داشته باشیم، درحالی که کمبود ما حدود ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ مگاوات است که داریم تلاش می‌کنیم به این عدد برسیم.

وی افزود: در شب توانسته‌ایم ۱۰۰ درصد نیاز مصرف را تأمین کنیم و در شب گذشته خاموشی نداشتیم، اما در روز این رقم هم اکنون ۷۵ درصد است.

این عضو کابینه دولت خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می‌کنیم در استفاده از وسایل سرمایشی در ساعات اوج مصرف (۱۲ تا ۱۸) اصول مصرف بهینه را رعایت کنند و با اینکار کمک‌رسان شبکه برق کشور باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده