تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۰۵
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۲۱۷۲۹۵
سرویس خبر : انرژی

قطع برق تصادفات را افزایش داد/ دریافت خسارات تصادفات از وزارت نیرو

‌می‌متالز - قطع برق شمار تصادفات رانندگی را افزایش داده است. معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا با اعلام این موضوع می‌گوید با خاموش شدن معابر و چراغ‌های رانندگی گرفتاری‌های پلیس برای مهار ترافیک و رفع خطر تصادفات چند برابر شده است.

به گزارش می‌متالز، قطع برق صرف‌نظر از خاموشی معابر، چراغ‌های راهنمایی را در ایران خاموش و گره‌های ترافیکی سنگینی ایجاد کرده است و همین مساله خطرات ک زمان تردد در شهر‌های شلوغ‌تر را افزایش داده است.

گرچه مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق معتقد است که تاثیر قطع برق روی ترافیک شهری ناچیز بوده، اما پلیس توضیحات دیگری دارد.

رجبی‌مشهدی می‌گوید: چراغ‌های راهنمایی مجهز به ذخیره‌ساز انرژی یا باتری هستند و با قطع برق مشکلی برای آن‌ها پیش نمی‌آید.

رجبی مشهدی ادامه می‌دهد: تعداد کمی از چزاغ‌های راهنمایی به برق شهری وصل هستند که ممکن است برای آن‌ها حادثه رخ دهد، اما ما با پلیس ناجا هماهنگ شدیم تا این مشکل جبران شود.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان می‌کند: مشکل این تعداد کم این است که باتری ندارند و به شبکه برق شهری وصل هستند، اما این مساله، به زودی حل می‌شود چرا که چراغ‌های راهنمایی برق بسیار ناچیز و در حد چند کیلووات مصرف می‌کنند.

البته عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا ادعا‌های رجبی‌مشهدی را رد می‌کند و از گرفتاری‌های پلیس و قطع برق می‌گوید.
به محض قطع برق در تقاطع‌ها، دوربین‌ها و چراغ‌های راهنمایی هم خاموش می‌شوند و تردد در آن مکان به مشکل جدی می‌خورد و این مساله کار پلیس را برای مهار ترافیک بسیار دشوار کرده است.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا ادامه‌می‌دهد: تقاطع‌های بسیار محدودی با برق اضطراری و باتری کار می‌کنند و آن‌ها هم فقط در تهران هستند و چراغ‌ها و دوربین‌های راهنمایی و رانندگی به برق سراسری وصل بوده و به محض قطعی برق سراسری آن‌ها هم خاموش می‌شوند و مشکلات و خطرات فراوانی ایجاد می‌کنند.

جهانی همچنین از افزایش تصادفات رانندگی با قطع برق می‌گوید و توضیح می‌دهد که این مساله به جز خطرات جانی، در شرایط فعلی هزینه سنگینی به خانواده‌ها تحمیل کرده است.

گفتنی است پلیس راهور ناجا اخیرا اعلام کرده که چنانچه قطع برق عامل تصادفات شود، وزارت نیرو را به عنوان یکی از مقصران سانحه می‌شناسد و احتمالا باید به سانحه‌دیدگان خسارت بدهد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده