تاریخ: ۱۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۸
بازدید: ۳۴۱
کد خبر: ۲۱۷۲۱۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان:

قطع برق و گاز صنایع هرمزگان راه حل جبران کمبود انرژی نیست

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: راه حل جبران کمبود انرژی، پاک کردن صورت مساله و قطع برق و گاز صنایع نیست بلکه این اخلال در تامین انرژی، کاهش تولید در یک زنجیره را در پی دارد.

به گزارش می‌متالز، عطاءالله معروفخانی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با ابراز تاسف از قطعی برق در روز‌های اخیر مهم‌ترین مانع تولید را کمبود انرژی دانست و افزود: در فصل گرم با کمبود انرژی برق و در فصل سرد با کمبود گاز مواجه هستیم.
وی تاکید کرد: ضرر و زیان کاهش تولید در صنایع مادری، چون فولاد دامن بسیاری از صنایع پایین دستی را خواهد گرفت و مشکلات جدیدی را برای کشور ایجاد خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان اظهارداشت: اقتدار و آبروی کشور در خودکفایی است و باید نیاز‌های مهم کشور را خودمان تولید و تامین کنیم، این در حالیست که کمبود انرژی مانعی بر سر راه تامین نیاز‌های مهم کشور است.
معروفخانی خواستار حمایت دولت از صنعت و رفع موانع تولید شد و ابراز امیدواری کرد: در آینده با برنامه ریزی و اقدام‌های صحیح این مانع اصلی تولید از سر راه صنایع برداشته شود.
شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان ۷۲۷ هزار مشترک دارد که ۲ هزار و ۸۰۰ اشتراک آن را واحد‌های صنعتی تشکیل می‌دهند.

روز گذشته وزارت نیرو با استناد به مصوبه شورای عالی امنیت ملی، به شرکت‌های برق منطقه‌ای و همچنین شرکت‌های توزیع نیروی برق مأموریت داد تا فعالیت برق مشترکان فولادی و سیمانی را متوقف کنند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هرمزگان

عناوین برگزیده