تاریخ: ۳۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۱۱
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۳۱۱۳۹۱
استاندار یزد مطرح کرد؛

دو بانده سازی جاده شرط تردد کامیون‌های معادن در استان یزد/وضعیت قطار‌ها در شأن یزدی‌ها نیست

‌می‌متالز - استاندار یزد شرط استفاده کامیون‌های معادن از جاده‌های مشترک با عموم مردم را دو بانده‌سازی جاده مربوطه خواند و گفت: در صورت بی‌توجهی شرکت‌های مذکور به این موضوع، از تردد کامیون‌های آن‌ها جلوگیری خواهیم کرد.

به گزارش می‌متالز، «مهران فاطمی» در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های حوزه وزارت راه و شهرسازی از عزم جدی استان جهت تحقق تعهدات در حوزه ساخت مسکن خبر داد و گفت: قدردان دستگاه‌های استان برای انجام عملیات سخت و طاقت فرسای اجرای طرح نهضت ملی مسکن از تامین زمین تا تهیه طرح‌های آماده سازی و تامین مالی از بانک‌ها هستیم.

وی به پیگیری‌های استان جهت ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی اشاره و تصریح کرد: با وجود سختی مضاعف پیشبرد مسائل مربوط به ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی، طرح‌ها بدون وقفه در حال اجراست.

فاطمی با تاکید بر توجه ویژه به شریان‌های اصلی استان، گفت: یزد بهترین موقعیت جغرافیایی در کشور را داشته و باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده شود.

استاندار با اشاره به وضعیت جاده‌های مشترک مورد استفاده عموم مردم و شرکت‌های معدنی، اظهار کرد: شرط استفاده کامیون‌های این شرکت‌های معدنی از این جاده‌های مشترک، دو بانده‌سازی جاده مربوطه خواهد بود.

فاطمی ادامه داد: در صورت تعیین تکلیف نشدن موضوع مذکور توسط شرکت‌ها، از تردد کامیون‌های مرتبط با این شرکت‌ها و نیز صدور بارنامه برای آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

وی همچنین به تأثیر تردد ناوگان باری دارای اضافه تناژ بر کاهش عمر مفید راه‌ها و افزایش خسارت به ابنیه فنی و تاسیسات مسیر، اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا، باید ساز و کاری برای جلوگیری از تردد ناوگان بدون بارنامه و دارای اضافه تناژ تعریف شود.

وضعیت قطار‌های مسافربری در شأن یزدی‌ها نیست

استاندار در بخش دیگری از سخنانش به لزوم پیگیری جدی افزایش کیفیت حمل و نقل عمومی و باری استان اشاره کرد و افزود: وضعیت قطار‌های مسافربری، در شأن مردم استان نیست و کماکان این مهم در سطح دولت دنبال خواهد شد.

فاطمی ادامه داد: براساس مذاکرات انجام شده با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی مقرر شد مسائل مربوط به وضعیت قطار‌های مسافربری از طریق مجلس نیز پیگیری شود.

لزوم اصلاح تعرفه‌های گاز و برق در استان یزد

وی همچنین به لزوم اصلاح تعرفه‌های گاز و برق در استان یزد اشاره و تصریح کرد: با توجه به کویری بودن و گرما و سرما بسیار بالای هوا، پیگیری‌های لازم در زمینه اصلاح تعرفه‌های گاز و برق استان انجام خواهد شد.

فاطمی در این نشست همچنین بر افزایش تعداد ایستگاه‌های هواشناسی استان، تمرکز ویژه بر حوزه بازآفرینی شهری و نیز پاسخگویی مطلوب به مردم تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده