تاریخ: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۴۲
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۲۷۷۶۲۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۸۵ درصد حساب‌های ۳۷ معدن یزد به داخل استان منتقل شد

‌می‌متالز - استاندار یزد با تاکید بر ضرورت انتقال حساب معادن یزد به داخل استان گفت: ۸۵ درصد حساب‌های ۳۷ معدن یزد به داخل استان منتقل شد.

به گزارش می‌متالز، مهران فاطمی عصر امروز در نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت استان یزد با تاکید بر اینکه معادن باید نسبت به انجام مسوولیت‌های اجتماعی خود توجه بیشتری داشته باشند اظهار داشت: در قانون نسبت به فعالیت معادن مسائل و ضوابطی در نظر گرفته شده که باید معادن نسبت به اجرای آن اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهمی که در طول یک سال گذشته با اولویت بالا دنبال کردیم، بحث انتقال حساب‌های معادن به استان بود و اقدامات خوبی هم در این زمینه انجام شد.

استاندار یزد گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، تاکنون ۳۷ معدن استان یزد بالغ بر ۸۵ درصد از حساب‌های خود را به استان یزد منتقل کردند و با این اقدام، دفاتر مالیاتی این معادن هم در استان ایجاد شد.

فاطمی با تاکید بر اینکه سایر معادن هم باید نسبت به انجام این مهم توجه لازم را داشته باشند خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در طول یک سال گذشته دنبال شد، بحث مردمی‌سازی معادن بود.

وی گفت: در این راستا بررسی‌های لازم صورت گرفت و مقرر شد که پیگیری این موضوع از طریق شرکت‌های تعاونی فراگیر انجام شود و بتوانیم به صورت عملیاتی این موضوع را محقق کنیم.

استاندار یزد ادامه داد: به هیچ عنوان قابل قبول نیست که در منطقه‌ای معادن فعالیت داشته باشند، ولی مردم آن منطقه دچار مشکل و محرومیت باشند، موضوعی که متاسفانه همچنان شاهد آن هستیم و در برخی از نقاط استان با وجود فعالیت شرکت‌های بزرگ معدنی، محرومیت‌های زیادی هم وجود دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده