تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۳
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۲۷۲۷۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر کل صمت استان یزد:

ارتقاء ظرفیت صنعت و معدن یزد با ۳۶ پروژه تحولی وزارت صمت

‌می‌متالز - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به ۳۶ پروژه تحولی که توسط وزیر صمت تعریف شده است، گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا با اجرای این پروژه‌ها، صنعت و معدن یزد را ارتقا دهیم.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا علمداری یزدی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت یزد در مراسم بهره برداری از کارخانه کنسانتره ۵۹۰ هزار تنی و واحد پیش فرآوری ۱.۵ میلیون تنی سنگ آهن شرکت مینای کویر سماء با حضور وزیر صمت در مروست با اشاره به سیمای صنعت و معدن استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر در استان یزد بیش از هزار و ۴۰۰ قلم کالا در ۳ هزار و ۲۶۰ واحد صنعتی تولید می‌شود که ۴۱۰ قلم از آن به بیش از ۹۰ کشور دنیا صادر می‌شود.

وی گفت: یزد در سه صنعت مهم قطب تولید کشور به شمار می‌رود که مهمترین آن صنعت کاشی و سرامیک است. به نحوی که ۶۰ درصد تولید و صادرات کشور در این حوزه توسط یزد انجام می‌شود و این استان به تنهایی پنجمین تولیدکننده کاشی و سرامیک در دنیاست.

علمدار یزدی افزود: این رتبه تا چندی پیش در دنیا ۹ بوده است ضمن اینکه در زمینه ماشین آلات و تکنولوژی نیز پیشرو هستیم و صنعتگران یزد به سمت ماشین سازی رفته اند.

وی یادآور شد: استان یزد در صنعت فولاد نیز ۱۵ درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده و از معدن تا محصولات فولادی، در یزد تولید می‌شود ضمن اینکه ماشین آلات فولادی و کوره‌هایی که قبلا از کشور‌هایی نظیر هند وارد می‌شد، اکنون از یزد صادر می‌شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد عنوان کرد: استان ۲۷ درصد از تولیدات نساجی کشور را به خود اختصاص داده و در بسیاری از زمینه‌ها از جمله روفرشی و پارچه رومبلی رتبه نخست کشور را دارد.

علمدار یزدی همچنین با اشاره به پروژه‌های تحولی که توسط وزیر صمت تعریف شد، افزود: این پروژه‌ها در یزد آغاز و اجرا شده و تلاش می‌کنیم رتبه‌های صنعتی و معدنی استان یزد را با این ۳۶ پروژه تحولی ارتقا دهیم.

وی از حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار یزد و نمایندگان مجلس قدردانی و اظهار امیدواری کرد با حمایت‌های بی دریغ وزارت صمت و استاندار و پیگیری‌های نمایندگان بتوانیم یزد را بیش از پیش به بهشت سرمایه گذاری ایران تبدیل کنیم.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده