تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۳
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۲۷۲۵۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
همزمان با آخرین روز هفته دولت صورت گرفت:

بازدید مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از ۲ واحد صنعتی در مشهد

‌می‌متالز - همزمان با آخرین روز از هفته دولت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از دو واحد صنعتی در محور غرب مشهد بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، همزمان با آخرین روز از هفته دولت و در راستای حمایت از شعار سال با عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، امیررضا رجبی مدیر کل صمت استان خراسان رضوی از دو واحد صنعتی سامان مبین البرز، تولیدکننده خمیر نقره و کالا کودک توس و تولیدکننده پستانک، سرشیشه، شیشه شیر پلاستیکی و پوآر بینی در محور غرب مشهد و شهرک صنعتی توس بازدید کرد.

مدیر کل صمت استان در حاشیه این دیدار گفت: تمرکز فعالیت‌های اداره کل صمت خراسان رضوی در دولت سیزدهم، شفافیت امور در حوزه‌های سه‌گانه صنعت، معدن و تجارت، آسان کردن فرآیندها، رشد تولید و ظرفیت‌سازی با احیای واحد‌های راکد یا نیمه‌فعال بوده که در یکسال اخیر نمود چشمگیری داشته است.

وی افزود: بخش عمده صنایع استان را صنایع خرد و متوسط تشکیل می‌دهد و ۹۰ درصد سرمایه گذاری این بخش مربوط به بخش خصوصی است که سهم عمده‌ای در اشتغال و اقتصاد استان دارد و این نشان می‌دهد که طرح‌های توسعه یا اشتغال‌های ایجاد شده در استان کمترین وابستگی را نیز به بودجه دولتی ندارند.

وی تاکید کرد: عمده سرمایه گذاری‌های صنعتی بخش خصوصی خراسان رضوی مربوط به صنایع غذایی، قطعه سازی، پلیمری، شیمیایی، سلولزی و صنایع معدنی می‌شود.

وی تصریح کرد: هم اینک پنج هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی فعال در استان وجود دارد که برای بیش از ۲۰۰ هزار نفر شغل ایجاد کرده اند و یکی از محور‌های فعالیت ما این است که این واحد‌ها استمرار تولید داشته باشند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده