تاریخ: ۰۳ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۹
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۰۷۷۹۹
سرویس خبر : اجتماعی
استاندار یزد:

درآمد مسوولیت‌های اجتماعی معادن به سمت آموزش و پرورش هدایت شود

‌می‌متالز - استاندار یزد گفت: از این پس درآمد حاصل از مسئولیت‌های اجتماعی معادن که تا امروز در حوزه راه و سلامت هزینه شده، باید به سمت آموزش و پرورش نیز هدایت شود.

به گزارش می‌متالز، مهران فاطمی روز شنبه در نشست مجمع خیران مدرسه ساز شهرستان بافق که با حضور صاحبان صنایع و معادن و با محوریت بهبود زیرساخت‌های آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به خدمات ارزشمند بخش صنعت و معدن در راستای تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال اظهار کرد: مجموعه‌های معدنی با وجود مسیر دشوار اخذ مجوز‌ها و نوسانات موجود در حوزه اقتصاد و ناترازی‌های انرژی، اقدام به سرمایه گذاری در این شهرستان کرده‌اند.

وی ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند بخش صنعت و معدن شهرستان بافق تاکید کرد: به هیچ عنوان نباید این اقدامات که به همت بخش خصوصی و فعالان این عرصه انجام شده، زیر سئوال برود.

استاندار یزد با بیان اینکه بخش صنعت و معدن همواره نسبت به آسیب‌های اجتماعی، متعهدانه احساس مسوولیت و اعلام آمادگی کرده است، افزود: با وجود عمل به مسوولیت‌های اجتماعی از سوی صنایع و معادن، طی سالیان گذشته توجه کمتری به حوزه آموزش و پرورش شده و در حقیقت منابع این بخش بیشتر به سمت حوزه‌هایی همچون سلامت و راهداری هدایت شده است.

وی با اشاره به هزینه‌های انجام شده در کنسرسیوم جاده سیروس آباد عنوان کرد: پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان برای ۴۶ کیلومتر از این محور در مقابل کل اعتبارات عمرانی استان یزد عدد قابل توجهی است که نشان می‌دهد یک مجموعه معدنی معادل ۵۰ درصد اعتبارات عمرانی استان را تنها در یک جاده هزینه کرده است.

فاطمی با بیان اینکه از این پس درآمد حاصل از مسوولیت‌های اجتماعی معادن که تا امروز در حوزه راه و سلامت هزینه شده، باید به سمت آموزش و پرورش نیز هدایت شود، عنوان کرد: اگر برای نسل جوان سرمایه‌گذاری نکنیم، به طور قطع در آینده با مشکلات جدی‌تری مواجه خواهیم شد و لازم است تا این موضوع از سوی سازمان نوسازی مدارس و فرمانداری شهرستان با جدیت پیگیری شود.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه نباید تمامی اعتبارات و زیرساخت‌ها در شهر بافق یا دیگر مراکز شهرستان‌ها متمرکز شود، یادآور شد: روستا‌ها نیز باید در این مصوبات مدنظر قرار گیرند چراکه امکانات باید در کل شهرستان و به صورت عادلانه توزیع شود.

وی با اشاره به اختصاص یک میلیارد تومان از این نقدینگی‌ها به بخش پرورشی و برنامه‌های تربیتی، تصریح کرد: انتظار می‌رود تمامی درآمد‌های مربوط به ۲ درصد حاصل از فروش معادن که هر ساله در بافق توزیع شده و امسال به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد، فقط در پروژه‌های عمرانی هزینه نشود و سهم آموزش و پرورش نیز در نظر گرفته شود.

فاطمی افزود: با مصوبه شورای آموزش و پرورش طی سه سال متوالی سالانه ۵۰ میلیارد تومان از محل دو درصد برای زیرساخت‌های حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت شهرستان بافق اختصاص خواهد یافت که مجوز آن از استانداری صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه صنایع و معادن شهرستان بافق طی سه سال برای ۲۷ مدرسه مبلغ ۷۸۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهند کرد، گفت: این سرمایه‌گذاری هم از محل ۲ درصد فروش و هم از محل مسوولیت‌های اجتماعی معادن پرداخت می‌شود تا مشکلاتی نظیر کمبود فضای آموزشی، نامطلوب بودن وضعیت مدارس و یا حجم بالای دانش آموزان در کلاس‌ها رفع شود.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده