تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۰۹
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۳۰۱۴۹۴
سرویس خبر : اجتماعی
فرماندار اهر:

عمل به مسوولیت‌های اجتماعی از سوی معادن تکلیف قانونی است/ تأکید استاندار آذربایجان شرقی بر جذب سرمایه گذار جهت ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار اهری

‌می‌متالز - فرماندار اهر عمل به مسوولیت‌های اجتماعی از سوی معادن را تکلیف قانونی دانست.

به گزارش می‌متالز، ابوالفضل غنی‌زاده در آیین افتتاح پروژه فیلترپرس باطله معدن مس انجرد شهرستان اهر با اشاره به این‌که کارخانه معدن انجرد در مساحت ۴۰ هکتاری و محدوده معدنی ۲۳۰ هکتاری واقع شده است، اظهار داشت: شرکت مهراصل در راستای توسعه معدن انجرد و اجرای فاز‌های توسعه‌ای در قالب تولید ۳۰۰ هزار تُن کنسانتره مس، درخواست واگذاری ۱۲۰۰ هکتار از اراضی کرده است.

وی ادامه داد: معدن انجرد برای دست‌یابی به تولید کنسانتره مس، اشتغال‌زایی و ارزش‌افزوده مسیر سختی را طی کرده است. در این راستا مسوولان شهرستانی و استانی به جهت ایجاد زمینه اشتغال و سرمایه‌گذاری معدن انجرد برای تسهیل‌گری و حمایت از سرمایه‌گذاران از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند.

فرماندار اهر بابیان این‌که ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان اهر بنا بر تأکید استاندار آذربایجان‌شرقی در جهت توسعه و رفع چالش‌ها به‌کار گرفته می‌شود، یادآور شد: به منظور گره‌گشایی از پیش‌روی طرح توسعه‌ای معدن مس انجرد، از معاونین سیاسی، اقتصادی و عمرانی استانداری تا امام جمعه و نماینده اهر و هریس پیگیر فاز‌های توسعه‌ای معدن انجرد بوده‌اند.

غنی‌زاده با ذکر این‌که بیش از ۵۰۰۰ نفر جوان بیکار در شهرستان اهر داریم، گفت: استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم جذب سرمایه‌گذار به منظور ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان بیکار اهری تأکید داشته و دارند، با این‌حال تمرکز ما در بحث سرمایه‌گذاری تنها معطوف به معدن مس انجرد نیست بلکه از ظرفیت سایر سرمایه‌گذاران نیز بهره‌گیری می‌کنیم. در راستا سعی کردیم در ابتدا با گره‌گشایی از موانع طرح توسعه‌ای معدن انجرد به جهت تولید ۳۰۰ هزار تُن کنسانتره مس و اشتغال‌زایی چند هزار نفری را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی از صدور مجوز ایجاد سد باطله جدید معدن انجرد از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور خبر داد و یادآور شد: با توجه به اینکه رعایت مسائل زیست محیطی در فعالیت‌های معدنی باید در اولویت کاری قرار گیرد، پس از ماه‌ها تلاش و پیگیری مجوز ایجاد سد باطله معدن انجرد از سوی سازمان محیط زیست صادر شده، امیدواریم مدیران این معدن نگاه ویژه‌ای نسبت به رعایت مسائل زیست محیطی داشته باشند و دغدغه زیست محیطی اهالی روستا‌های هم‌جوار را درک کنند. از این‌رو با راه‌اندازی واحد فیلترپرس بخشی از نگرانی از بابت آلودگی احتمالی زیست محیطی کاسته می‌شود.

فرماندار اهر، عمل به مسوولیت‌های اجتماعی و جبران تخریب راه‌های ارتباطی از سوی معدن مس انجرد را از مطالبات اهالی روستا‌های جوار این معدن عنوان کرد و گفت: اهالی روستا‌های جوار معدن مس انجرد از بابت جبران خسارت و تخریب راه‌های ارتباطی بر اثر تردد ماشین‌آلات سنگین معدن و عمل به مسوولیت‌های اجتماعی منطبق بر قانون را مطالبه می‌کنند. بدون شک هیچ کسی مخالف فعالیت‌های معدنی نیست، بلکه حتی اهالی روستا‌ها نیز حمایت می‌کنند با این‌حال انتظار دارند تخریب‌های ناشی از فعالیت‌های معدنی جبران شود.

غنی‌زاده با تأکید بر این‌که راه‌های روستایی منتهی به معدن انجرد متناسب با تردد ماشین‌آلات سنگین معدنی نیست، خاطرنشان کرد: ظرفیت راه‌های روستایی تنهایتاً برای تردد خودرو‌های باری و ادوات روستایی تعبیه شده و این راه‌ها با تردد ماشین‌آلات سنگین معدنی تخریب می‌شوند لذا احداث راه ارتباطی استاندارد از محل مسوولیت‌های اجتماعی مطالبه‌ی اهالی روستا‌ها و مسوولان شهرستانی است.

وی در پایان از اشتغال‌زایی معدن مس انجرد برای بیش از ۱۰۰۰ نفر از جوانان اهری خبر داد و تأکید کرد: با افزایش ظرفیت تولید کنسانتره مس در معدن مس انجرد به ۳۰۰ هزار تُن در سال، زمینه اشتغال قریب به ۴۰۰۰ نفر از جوانان بیکار اهری را فراهم می‌کند.

منبع: اهر خبر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده