تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۰
بازدید: ۲۵۹
کد خبر: ۲۴۶۵۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحلیل گروه معادن بورس تهران

‌می‌متالز - هلالات، رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان اقتصاد بیدار نوشت: سرمایه گذاری معادن و فلزات در سال گذشته ۸ همت سود سرمایه گذاری و ۱.۶ همت سود ناشی از سایر فعالیت‌ها مانند فروش سهام داشت.

به گزارش می‌متالز، وحید هلالات، کارشناس بازار سرمایه نوشت: سرمایه گذاری معادن و فلزات در سال گذشته ۸ همت سود سرمایه گذاری و ۱.۶ همت سود ناشی از سایر فعالیت‌ها مانند فروش سهام داشت.

کگل، کچاد، کگهر، کنور، فملی، فخاس و ارفع در بورس به همراه آهن و فولاد گل گهر و پرتو تابان خارج از بورس، سود معادن را ایجاد می‌کنند.

شرکت‌های بورسی با اهمیت پرتفو ۱۲همت و شرکت‌های کم وزن بورسی به همراه غیر بورسی بالغ بر ۸۰۰میلیارد تومان سود سرمایه گذاری به ومعادن در سال ۱۴۰۰ می‌دهند.

شرکت‌های فوق الذکر سیاست تقسیم سود ۷۰-۷۵ درصد عمدتا دارند، اما کگهر و ارفع تقسیم سود بالاتر و فملی تقسیم سود پایین‌تر دارد.

نهایتا انتظار می‌رود ومعادن با سرمایه ۸۴میلیارد سهمی به ۱۷۱۶ریال EPS برسد و به عبارتی p.e آن در انتهای سال به مرز ۵ با قیمت جاری سهام نزدیک شود.

تکرار پذیری این سود در گرو تداوم سودآوری سنگ آهنی‌ها و طبعا قیمت فولاد جهانی و دلار است ضمنا ومعادن در مجامع ۳۵-۴۰ درصد سود را تقسیم می‌کند.

تحلیل گروه معادن بورس تهران

تحلیل گروه معادن بورس تهران

تحلیل گروه معادن بورس تهران

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده