تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۸
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۲۴۶۵۷۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش قیمت سنگ آهن چین برای سومین هفته متوالی

‌می‌متالز - با توجه به اینکه دولت مرکزی چین الزامات جدیدی برای صنعت فولاد و تولیدات فولادی تعیین کرده، اما همچنان تقاضا افزایش یافته و قیمت سنگ آهن چین به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

قیمت سنگ آهن چین

به گزارش می‌متالز، قیمت سنگ آهن چین در روز جمعه ۲۱ ژانویه بیش از ۲ درصد افزایش یافت و سومین افزایش هفتگی متوالی را در میان امید به افزایش تقاضا ثبت کرد. باید توجه داشت که این امیدواری به دلیل اقدامات محرک جدید چین تقویت شده است.

بر اساس گزارش فست مارکت، سنگ آهن فاین ۶۲ درصد وارداتی به شمال چین در معاملات صبحگاهی روز جمعه با قیمت ۱۳۷.۳۶ دلار در هر تن معامله شد. این در حالی است که قیمت پایانی این محصول نسبت به روز پنج شنبه حدود ۲.۳ درصد افزایش داشته است.

فعالان بازار اعلام کردند معاملات آتی سنگ آهن معیار در بورس کالای دالیان که برای تحویل در ماه می‌رزرو می‌شد، با جهش ۳ درصدی در تاریخ ۲۱ ژانویه به ۷۶۲ یوان (۱۲۰.۱۲ دلار) در هر تن رسید که بالاترین رقم از ۱۳ اکتبر بوده است. قیمت این محصول در نهایت با ۲.۲ درصد افزایش در پایان روز جمعه ۲۱ ژانویه با قیمت ۷۵۶ یوان در هر تن بسته شد که نسبت به هفته قبل افزایش ۴.۶ درصدی را تجربه کرده است.

کلاید راسل مقاله نویس روزنامه رویترز در مورد رشد قیمت سنگ آهن اظهار کرد: رشد اخیر قیمت سنگ آهن چین بر مبنای دیدگاهی از بازار رخ داده که ممکن است در نهایت منجر به افزایش قیمت کالا‌ها برای سال ۲۰۲۲ شود، یعنی اینکه چین بار دیگر راه‌های محرک را برای تقویت یک شرایط اقتصادی ضعیف باز می‌کند.

کلاید راسل در ادامه تصریح کرد: اگر اینطور باشد، سنگ آهن و فلزات و همچنین زغال کک که برای تولید فولاد استفاده می‌شود، ذینفعان اصلی از این شرایط خواهند بود.

داده‌های مشاوره Mysteel نشان داد که نرخ بهره برداری از ظرفیت کوره بلند در ۲۴۷ کارخانه فولاد در سراسر کشور چین همچنان در حال بهبود است و در این هفته به ۸۱.۰۸ درصد رسیده است. این در حالی است که نرخ بهره برداری از ظرفیت کوره بلند نسبت به هفته قبل که در محدوده ۷۹.۸۹ درصد بوده افزایش یافته است.

تحلیلگران SinoSteel Futures اعلام کردند پیش بینی قوی وجود دارد که تولید فولاد در میان مدت از سر گرفته شود.

اما منابع خبری هشدار دادند که تقاضای کوتاه مدت برای مواد فولادسازی به دلیل بازی‌های المپیک زمستانی و محدودیت‌های مرتبط با بیماری همه گیر کرونا تحت فشار قرار گرفته است.

Huatai Futures خاطرنشان کرد که سیاست پولی اخیر چین مطابق با الزامات دولت مرکزی است و انتظار می‌رود دولت با سیاست‌های پولی بیشتری به دومین اقتصاد بزرگ جهان کمک کند.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده