تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۷
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۲۴۶۷۲۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کاهش ۱.۰۸ میلیون تنی واردات سنگ‌آهن به بنادر چین

‌می‌متالز - براساس داده‌های جمع آوری شده توسط گروه خبری اس‌ام‌ام، ۶۸ کشتی در فاصله ۱۷ تا ۲۳ ژانویه به بنادر اصلی چین رسیدند. برآورد می‌شود که اندازه محموله‌های ورودی به ۱۰.۱۹ میلیون تن برسد که که ۱.۰۸ میلیون تن نسبت به هفته قبل و ۵.۱۹ میلیون تن در سال کاهش یافته است.

به گزارش می‌متالز، محموله‌هایی که از بنادر استرالیا خارج شدند، ۱.۱۶ میلیون تن نسبت به هفته گذشته کاهش داشته‌اند و به ۱۶.۸۱ میلیون تن رسید که البته خبر از افزایشی ۰.۶۳ میلیون تنی نسبت به سال گذشته دارد. همچنین سنگ‌آهن خروجی از بنادر برزیل نسبت به هفته گذشته کاهشی ۰.۷۱ میلیون تنی داشت تا به ۴.۵۱ میلیون تن برسد. این در حالی است که حجم محموله‌های خروجی از بنادر برزیل نسبت به سال گذشته کاهشی ۱.۵۷ میلیون تنی را ثبت کرده است. در مجموع کل واردات سنگ آهن نسبت به هفته قبل کاهش چشم‌گیری داشته و مجموع محموله‌های استرالیا و برزیل نیز اندکی کاهش داشته است.
بعد از افزایش قابل‌توجه واردات سنگ‌آهن به بنادر چین در ماه‌های پایانی سال گذشته میلادی، کل ورودی‌ها به طور قابل‌توجهی کاهش یافت. از نظر تولیدات داخلی چین، تولید آهن خام کاهش یافت. زیرا تولید در شمال چین در بحبوحه آلودگی شدید هوا توسط دولت به شدت محدود شد. در همین حال، با توجه به اینکه بازی‌های المپیک زمستانی در شرف شروع است، تولید آهن خام همچنان کاهش می‌یابد. به این ترتیب، برخی از کارشناسان معتقدند که قیمت سنگ‌آهن تا قبل از تعطیلات سال نوی چینی روند نزولی را حفظ خواهد کرد.

منبع: انجمن سنگ آهن ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده