تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۱۶
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۲۴۶۵۵۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

جهش ۹.۴ درصدی تولید سنگ آهن کلوخه چین در سال ۲۰۲۱

‌می‌متالز - اطلاعات جدید منتشر شده توسط اداره ملی آمار کشور چین (NBS) نشان داد: کل تولید سنگ آهن کلوخه (ROM) چین برای سومین سال متوالی رشد را در سال ۲۰۲۱ ثبت کرد و تولید با افزایش ۹.۴ درصدی به ۹۸۰.۵ میلیون تن رسید.

به گزارش می‌متالز، رشد سال گذشته به طور قابل توجهی سریع‌تر از رشد ۳.۷ درصدی سال ۲۰۲۰ بوده است.

براساس گزارش NBS تولید سنگ آهن از بسیاری از پایگاه‌های اصلی تولید در سال گذشته افزایش داشته است، برای نمونه تولید معادن هبی در شمال چین به عنوان بزرگترین مرکز تولید سنگ آهن کلوخه (ROM) با افزایش ۲۴.۹ درصدی سالانه به حدود ۴۰۱.۱ میلیون تن در مجموع رسید.

همچنین طی سال گذشته Liaoning در شمال شرقی چین به عنوان دومین پایگاه بزرگ معدنکاری سنگ آهن، شاهد افزایش ۶.۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ بود و حدود ۱۴۱.۵ میلیون تن سنگ آهن تولید کرد.

اطلاعات NBS نشان می‌دهد تنها در ماه دسامبر تولید سنگ آهن کلوخه چین به دو ماه کاهش متوالی خود پایان داد اگرچه افزایش نسبت به نوامبر تنها ۰.۱ درصد بود و تولید ROM به ۷۸.۵ میلیون تن رسید.

یک ناظر بازار مستقر در شانگ‌های اعلام کرد اگرچه دولت‌های محلی از بسیاری از معدنکاران سنگ آهن به ویژه آن‌هایی که در نواحی شمالی چین واقع شده اند مکررا درخواست کرده فعالیت‌های معدنی خود را برای بازرسی‌های ایمنی در راستای کاهش آلودگی هوا در مراکز شهری محدود کنند، اما تمایل اکثر معدنکاران داخلی سنگ آهن برای تولید به لطف قیمت‌های نسبتا بالای سنگ آهن در سال گذشته قوی باقی ماند.

برای سال ۲۰۲۱، قیمت کنسانتره سنگ آهن با عیار ۶۶ درصد در تانگشان واقع در هبی به طور متوسط ۱۲۷۶ یوان در هر تن معادل ۲۰۱.۱ دلار با احتساب مالیات بر ارزش افزوده بود که ۳۶۴ یوان در هر تن یا ۴۰ درصد بالاتر از سال قبل‌تر است.

با این وجود طی سال گذشته تولید کنسانتره سنگ آهن در میان ۳۳۲ شرکت معدنی در سراسر این کشور روند متفاوتی را نشان می‌دهد به طوری که کل تولید کنسانتره این شرکت‌ها طی دوره ژانویه تا دسامبر با ۲.۸ درصد کاهش سالانه به ۲۶۳.۵ میلیون تن رسیده است.

منبع: دنیای معدن

عناوین برگزیده