تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۲۲
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۳۰۸۴۲۸
سرویس خبر : اجتماعی

توسعه فضای تفریحی و رفاهی شهر یزد با اختصاص سهم صنایع و معادن

‌می‌متالز - عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: باید درصدی از مشارکت‌های اجتماعی شرکت‌ها و سهم معادن به صورت پایدار برای توسعه فضا‌های تفریحی و رفاهی شهر یزد اختصاص یابد.

به گزارش می‌متالز، فخرالسادات خامسی عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: در یزد فضای تفریحی و رفاهی بسیار کمی برای استفاده شهروندان وجود دارد و از این جهت مردم گلایه‌مند هستند.

او تصریح کرد: این مشکل طبعا باید دغدغه‌ای مشترک برای تمامی مسئولان و دست اندرکاران و دستگاه‌های ذیربط باشد و همگی باید برای حل آن اقدام کنند.

خامسی گفت: یکی از راهکار‌های مؤثر در این زمینه اختصاص درصدی پایدار برای توسعه فضا‌های تفریحی و رفاهی شهر و بوستان‌ها و فضا‌های شهری از محل مشارکت‌های اجتماعی شرکت‌های صنعتی و تولیدی، بنگاه‌های اقتصادی و همچنین از سهم معادن یزد در راستای ایفای نقش اجتماعی این مراکز و بهره مندی مردم یزد از حق و حقوق خود در این زمینه می‌باشد.

او افزود: ضرورت دارد این درصد به صورت پایدار اعلام شود تا مدیریت شهری برای ایجاد فضای سبز و مکان‌های تفریحی و رفاهی بتواند برای این درصد، برنامه ریزی و استفاده کند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد در پایان گفت: ناگفته نماند استانداری برای توسعه فضا‌های تفریحی و رفاهی شهر و ایجاد و تکمیل و توسعه پروژه هایی، چون کوه کاسه، اکو پارک و اختصاص زمین‌هایی برای فضای سبز با شهرداری مشارکت دارد، اما برای رسیدن به فضای تفریحی و رفاهی مطلوب نیاز به برنامه ریزی‌های کلان‌تر از طریق اختصاص مبالغی مناسب و پایدار از طریق مشارکت شرکت‌های صنعتی و اقتصادی و معادن نیز است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده