تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۳
بازدید: ۳۳۱
کد خبر: ۲۱۷۶۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

عدم رعایت اصول فنی باعث سلب صلاحیت معدن‌کار خواهد شد

‌می‌متالز - به گفته رئیس سازمان صمت گیلان، بهره‌برداری اصولی و فنی از مواد معدنی باید اولویت اول بهره برداران معادن باشد و عدم رعایت اصول فنی در معادن باعث سلب صلاحیت معدن‌کار خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، فرهاد دلق پوش ظهر امروز در جلسه شورای معادن گیلان با بیان اینکه بهره‌برداری اصولی و فنی از مواد معدنی باید اولویت اول بهره برداران معادن باشد، اظهار کرد: عدم رعایت اصول فنی در معادن باعث سلب صلاحیت معدن‌کار خواهد شد

وی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی معدن توسط مسؤولان فنی حسب قانون بر معادن نظارت خواهند داشت، افزود: این موضوع نافع مسؤولیت حفاظت فنی و برداشت اصولی بهره‌برداران معادن نخواهد بود و همواره باید به طور دقیق روند فنی برداشت مواد معدنی را رعایت و به سازمان گزارش کنند.

رئیس سازمان صمت گیلان با تأکید بر انجام وظایف نظارتی سازمان نظام مهندسی معدن بر معادن استان گیلان، بیان کرد: نظام مهندسی معدن همچون نظام مهندسی ساختمان بایستی به تکالیف خود به طور کامل عمل کند تا شاهد مخاطرات در فعالیت‌های معدنی نباشیم.

دلق پوش با اشاره به این‌که که در گذشته مجوز‌هایی صادر شده که مبانی علمی و فنی نداشته است، تصریح کرد: بازنگری و رصد فعالیت‌های برخی از معادن نشانگر این است که صدور برخی از آن‌ها بر مبنای سهل‌الوصول بودن و تشخیص ظاهری بوده و نکات فنی و اصول علمی به نحو مطلوب در آن‌ها دیده نشده است که در برخی از آن‌ها شاهد خسارات هستیم.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر ساماندهی و سلب صلاحیت برخی از معادن مشکل‌دار و راکد یکی از اولویت‌های سازمان صمت گیلان بوده، افزود: در صدور مجوز‌های جدید بیشترین حساسیت را داریم و برای صدور مجوز از ۱۵ مرجع رسمی و دستگاه مرتبط استعلام به عمل می‌آوریم و بعد از آن برای بهره‌بردار اجازه فعالیت صادر می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده