تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۰۰
بازدید: ۳۲۲
کد خبر: ۲۱۷۸۳۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
کریمی:

معادن در اتاق شیشه‌ای واگذار شوند/واگذاری معادن بدون اهلیت سنجی محلی از اعراب ندارد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: واگذاری معادن باید در اتاق شیشه‌ای و در شرایطی رقابتی و شفاف انجام شود تا از سوءاستفاده متخلفان جلوگیری شود.

به گزارش می‌متالز، علی اکبر کریمی درباره واگذاری دقیقه ۹۰ معادن خارج از ضوابط قانونی، گفت: از آنجا که در حوزه معادن رانت‌های بسیاری وجود دارد، اگر واگذاری آن‌ها در محیطی غیررقابتی و غیرشفاف انجام شود، فساد در آن ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در واگذاری معادن دقت عمل داشته باشد، افزود: چندین هزار معدنی که به دلیل راکد بودن، مجدد در حال واگذاری است، پیش از این بدون اهلیت سنجی به افراد ناصالح واگذار شده بود بنابراین در صورتی که در این مرحله از واگذاری، نیز دقت مناسبی صورت نگیرد سرنوشت معادن راکد دوباره تکرار می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: در روند واگذاری معادن باید اهلیت و توانایی افراد ارزیابی و این ظرفیت به افرادی واگذار شود که توانایی استفاده از آن را داشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: واگذاری معادن باید در اتاق شیشه‌ای و در شرایطی رقابتی و شفاف انجام شود تا از سوءاستفاده متخلفان جلوگیری شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده