تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۱:۲۱
بازدید: ۳۲۶
کد خبر: ۲۱۷۸۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار کرمان:

افتتاح طرح‌های صنایع معدنی استان افتخار کشور است

‌می‌متالز - استاندار کرمان افتتاح طرح‌های صنایع معدنی با حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در شهر‌های کرمان، زرند و شهربابک با اشتغالزایی مستقیم بیش از چهار هزار نفر و ۲۰ هزار شغل غیرمستقیم را افتخار بزرگی برای کشور دانست.

به گزارش می‌متالز، علی زینی وند روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح این طرح‌ها که توسط رئیس‌جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد در جمع خبرنگاران افزود: از تمام دست اندرکاران بخصوص هلدینگ بزرگ و خوشنام میدکو (شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه) و صنعتگران این حوزه و شرکت‌هایی که این افتخار بزرگ را با تکنولوژی پیشرفته و دانش بنیان آفریدند تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه میدکو به دلیل ابتکارات خاص در صنایع ویژگی‌های منحصربه فردی دارد تصریح کرد: میدکو بزرگترین هلدینگ بخش خصوصی است که در حوزه صنعت و معدن با بخش‌های دولتی رقابت سالم و بدون حاشیه دارد.

استاندار کرمان گفت: میدکو در حوزه‌های کارگری از شرکت‌هایی است که حاشیه و زحمتی برای مدیران، دولت و استان ندارد.

وی افزود: ویژگی بعد میدکو این است که این صنعت به حوزه محیط زیست در ۲ جنبه تکنولوژی و کاهش آلایندگی با تکنولوژی پیشرفته و در حوزه ایجاد هزاران هکتار فضای سبز توجه خاص دارد.

زینی وند بیان کرد: ویژگی دیگر میدکو این است که به دلیل کم آب بودن کرمان از پساب شهر‌ها استفاده می‌کند و علاوه بر احتیاج خود برخی از صنایع جنبی و فضای سبز را نیز از این آب استفاده می‌شود.

وی گفت: جا دارد در مقابل این افراد تعظیم و تشکر و خدا را شکر کنیم که با دانش و توان مدیران ایرانی توانسته اند این افتخار بزرگ را با محوریت استان کرمان برای کشور رقم بزنند.

بهره‌برداری از طرح‌های مجتمع فولادسازی شرکت فولاد زرند ایرانیان، مجتمع تولید کاتد مس شرکت بابک مس ایرانیان، تجهیز ناوگان عملیات معدنی شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه، مجتمع پخت آهک و دولومیت شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو) و واحد خنک‌سازی کک به روش خشک CDQ شرکت فولاد زرند ایرانیان امروز انجام شد.

منبع: ماین نیوز

عناوین برگزیده