تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۷
بازدید: ۴۱۱
کد خبر: ۲۱۷۷۸۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صمت استان تهران:

ایجاد یک هزار و ۶۷۷ فرصت شغلی در معادن استان تهران طی چهارسال گذشته

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت استان تهران گفت: طی چهار سال گذشته با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی در معادن زمینه اشتغال یک هزار و ۶۷۷ نفرفراهم شده است.

به گزارش می‌متالز، یداله صادقی با اشاره به اینکه طی چهار سال گذشته با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی در معادن زمینه اشتغال یک هزار و ۶۷۷ نفرفراهم شده است گفت: طی این مدت ۱۱۳ پروانه بهره برداری صادر و یا تمدید، ۳۸ پروانه اکتشاف، ۲۱ فقره گواهی کشف و ۱۳۱ فقره مجوز برداشت صادر شده است.

رئیس سازمان صمت تهران همچنین ضمن بیان اینکه معادن استان تهران استخراج ۸ تا ۱۰ درصدی نسبت به کل کشور داشته‌اند، از فعالیت ۸۵ درصدی معادن این استان خبر داد و گفت: در استان تهران ۳۵۰ معدن دارای مجوز هستند که ۲۴۰ معدن آن فعال می‌باشد. ۲۸۰ مورد از این معادن دارای بهره بردار و ۷۰ معدن فاقد بهره بردار هستند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دراستان تهران معادن آهک، سنگ لاشه، شن و ماسه و مواد معدنی استحصالی وجود دارد که در عمران و ساخت و ساز شهرتهران نقش مهمی را ایفا می‌کنند؛ همچنین درحوزه صنایع معدنی و محصولات وابسته به آن تهران از قطب‌های فعال کشور بوده و به دلیل سیستم حمل و نقل مناسب و دسترسی به فرودگاه‌های بین المللی درصادرات محصولات معدنی نقش حائز اهمیتی در کشور را داشته است و بیشترین معادن سطح استان در حوزه مصالح ساختمانی و برای تامین نیاز داخل کشور می‌باشد و بخشی از آن به صورت فرآوری و یا سنگ بوده که به سایر نقاط جهان صادر می‌گردد.

وی در خاتمه گفت: به منظور تولید و حمایت از تولیدات داخلی ماشین آلات معدنی، و کمک به افزایش میزان استخراج مواد معدنی در کشور و همچنین رفع نیاز بخش معدن به نوسازی، ارتقاء و بهبود ماشین آلات معدنی نیز در نظر است جهت کلیه فعالان حوزه معدنی کشور که تمایل به خرید از تولید کنندگان ماشین آلات معدنی ساخت داخل را دارند، یارانه سود تسهیلات چهار درصدی پرداخت شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده