تاریخ: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۵۹
بازدید: ۱۰۶۱
کد خبر: ۲۱۷۸۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بهره‌برداری از معدن مس طارم تسریع می‌شود

می متالز - منوچهر حبیبی روز چهارشنبه (9 آبان) با اشاره دردیدار عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و محمدرضا قربانی مدیرعامل بانک دی در خصوص معدن مس طارم سفلی در تهران افزود: کارخانه این معدن تنها واحد بزرگ تولید مس کاتدی در کشور است که با تلاش بخش خصوصی و حمایت دولت ساخته شده و هم اکنون مرحله تولید آزمایشی را طی می‌کند.
بهره‌برداری از معدن مس طارم تسریع می‌شود

به گزارش می متالز، وی افزود: این معدن با ظرفیت تولید سالیانه 10 هزار تن و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه طارم سفلی قزوین احداث شده است.

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: این پروژه با حدود 2 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اجرایی شده است که با بهره‌ برداری از آن 400 اشتغال جدید به شکل مستقیم فراهم می‌‌شود.

حبیبی گفت: سرمایه‌گذار این طرح بیش از 90 درصد منابع مالی را تامین کرده و تنها 10 درصد از منابع آن از طریق بانک‌ها به‌ویژه بانک دی تامین شده است.

معاون استاندار افزود: در دیدار اخیر استاندار قزوین با محمدرضا قربانی مدیرعامل بانک دی با پرداخت منابع و تسهیلات مورد نیاز برای تامین نقدینگی این واحد موافقت شد.

وی افزود: این طرح در حال حاضر در مرحله تولید آزمایشی قرار دارد و در آینده نزدیک با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

بخش طارم سفلی به مرکزیت شهر سیردان در 120 کیلومتری شهر قزوین قرار دارد.

عناوین برگزیده