تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۴۶
کد خبر: ۲۱۷۸۳۴
‌می‌متالز - قطع برق بسیاری از مشترکان برق خانگی را دچار خسارت کرده است، اما این دسته از مشترکان برای دریافت خسارت قطع برق از شرکت برق دچار مشکل شده‌اند.

به گزارش می‌متالز، وزارت نیرو و شرکت توانیر اعلام کرده‌اند که برای جبران خسارت قطع برق به لوازم خانگی تا سقف ۱۲ میلیون تومان خسارت می‌دهند و مردم برای ثبت شکایات باید به سامانه بیمه توانیر مراجعه و در آنجا ثبت‌نام کنند، اما در حال حاضر این سامانه از کار افتاده است و روند ثبت خسارات قطع برق را دچار مشکل کرده است.

در این میان شرکت توانیر و وزارت نیرو هم به پرسش‌های مشترکان در این زمینه پاسخگو نیستند.

یکی از مشترکان برق درباره بروکراسی پیچیده دریافت خسارت قطع برق توضیح داد: تلویزیون من در جریان نوسانات قطع برق سوخته است و دیگر نمی‌توانم تلویزیون بخرم؛ بنابراین مجبور شدم به اداره برق منطقه مراجعه کنم که پاسخگو نبودند و تنها به گفتن این جمله اکتفا کردند که باید این مساله را با مراجعه به اپلیکیشن برق من حل کنم در صورتی که با مراجعه به رسانه‌ها متوجه شدم باید به سایت بیمه توانیر مراجعه می‌کردم. با این حال این سایت هم قطع بود.

او ادامه داد: فرآیند دریافت خسارت قطع برق در همان مرحله ثبت درخواست بسیار پیچیده و زمان‌بر است و بسیاری از مشترکان برق را که دچار خسارت شده‌اند با مشکلات عدیده مواجه کرده است.

یکی دیگر از مشترکان برق و مخاطبان هم از سوختن یخچال خود در جریان نوسانات برق گفته و نوشته است نه پول خرید یخچال نو دارد و نه توانسته است از توانیر خسارت بگیرد تا یخچال خود را تعمیر کند و حالا در گرمای بالای ۴۰ درجه بدون یخچال مانده‌اند.

مدیرکل امور مشتریان شرکت توانیر، چند وقت پیش گفته بود: مشترکین خانگی می‌توانند با مراجعه به سامانه بیمه توانیر (bime.tavanir.org.ir)
خسارات وارد شده را اعلام کنند و شرکت توانیر طبق قرارداد منعقد شده با شرکت بیمه خسارات ناشی از خاموشی‌ها را به مشترکان پرداخت می‌کند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده