تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۰
بازدید: ۳۳۴
کد خبر: ۲۱۷۹۰۰
سرویس خبر : انرژی

۹۸ درصد پروژه خط لوله گاز روسیه به اروپا تکمیل شد

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت نورد استریم ۲، مجری پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا اعلام کرد که تاکنون ۹۸ درصد ساخت این خط لوله به پایان رسیده است.

به گزارش می‌متالز، ماتیاس وارنیگ، مدیرعامل شرکت نورد استریم ۲، مجری پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با روزنامه هندلزبلات اعلام کرد که کار ساخت این خط لوله ممکن است در ماه آگوست به پایان برسد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۸ درصد ساخت و ساز به اتمام رسیده است، گفت: ما معتقدیم که کار‌های ساخت و ساز تا پایان ماه آگوست به پایان خواهد رسید.

به گفته وارنیگ، برای دریافت مجوز‌های مختلف و انجام آزمایشات به سه ماه زمان نیاز است. این فرآیند با توجه به خط اول این خط لوله که قبلاً تکمیل شده، در حال حاضر آغاز شده است. وی تأکید کرد که هدف ما تکمیل [پروژه]در سال جاری است.

مدیر عامل شرکت نورد استریم ۲ همچنین گفت صادرات گاز از طریق اوکراین پس از سال ۲۰۲۴ همانطور که غرب می‌خواست، ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: صادرات از طریق اوکراین حتی بعد از سال ۲۰۲۴ بخشی از حمل و نقل گاز روسیه به اروپا خواهد بود. من کوچکترین تردیدی ندارم".

وقتی از او در مورد خسارات ناشی از تحریم‌های ایالات متحده سوال شد، وی گفت تحریم‌ها روسیه را ۱.۵ سال عقب انداخت، ولی (با ساخت این خط لوله) موجب قدردانی صد‌ها میلیون نفر شد.

نورد اسرتریم ۲ یک پروژه بین المللی برای ساخت خط لوله انتقال گازی است که با عبور از کشور‌های ترانزیتی، مانند اوکراین، بلاروس، لهستان و سایر کشور‌های اروپای شرقی و بالتیک، از اعماق دریای بالتیک از سواحل روسیه تا آلمان کشیده شده است.

خط لوله جدید ۱۲۳۰ کیلومتری، اساساً از همان مسیر Nord Stream عبور می‌کند، مناطق اقتصادی و آب‌های سرزمینی پنج کشور یعنی روسیه، فنلاند، سوئد، دانمارک و آلمان را طی می‌کند.

پس از اینکه السیز Alseas، یک شرکت سوئیسی که مسوولیت لوله گذاری خط لوله Nord Stream ۲ را برعهده داشت، کار لوله گذاری را به دلیل تحریم‌های احتمالی ایالات متحده به حالت تعلیق درآورد و کشتی‌های خود را فراخواند، این پروژه در دسامبر سال ۲۰۱۹ متوقف شد. کار‌ها در دسامبر سال ۲۰۲۰ از سر گرفته شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده