به گزارش میمتالز، محمود لندی با اعلام این مطلب اظهار داشت: به دنبال محدودیتهای گسترده برق و به منظور استفاده بهینه از فرصت پیش آمده، با تشکیل کارگروهی متشکل از تمامی خبرگان فولاد خوزستان در فاز اول، محاسبات لازم جهت حداقل برق مورد نیاز برای حفظ شرایط ایمن برای نیروی انسانی و تجهیزات صورت گرفت تا از خسارات جبرانناپذیر به شرکت جلوگیری به عمل آید؛ در فاز بعدی به بررسی منابع موجود و در دسترس شامل قطعات یدکی و عمومی، نیروی انسانی موجود و پیمانکاران، ماشینآلات و ابزارآلات لازم و نیز با سرعت و دقت اطلاعات فعالیتهای باقیمانده که نیاز به توقف و خاموشی بخشهایی و یا کل شرکت دارند و همچنین تعمیرات سالیانه برنامهریزی شده برای ماههای بعد مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت برنامه تعمیراتی تدوین و نحوه پایش مصوب گردید؛ از طرفی با توجه به احتمال تغییر در شرایط محدودیت برق سناریوی دیگری که توازن تولید در آن لحاظ شده بود مدنظر قرار گرفته شد تا شرایط تولید نیز در صورت تامین برق دچار نوسان یا چالش نگردد و قطعا شرکت فولاد خوزستان شرایط برق کشور را درک میکند و برای جلوگیری از خاموشیهای شهری با برق منطقهای استان کمال همکاری را دارد.
معاون بهرهبرداری شرکت فولاد خوزستان، اجرای موفقیتآمیز فعالیت در مدار آوردن سوییچگیر ۳۳ کیلو ولت را نقطه عطف تعمیرات دانست و افزود: با قطع چهار پست زمزم یک، دو، نُه و ده، در تاریخ ۲۱ تیرماه، تعمیرات از ساعت هشت صبح آغاز و با جابجایی کابلها و مفصل زدن آنها، کار پروژه اتمام و جهت وصل به بهرهبرداری برق اعلام شد.
در نهایت با برداشتن ضمانتنامهها در ساعت ۳:۵۰ صبح تمامی پستپها برقدار شدند. توقف مشترک فولادسازی با هماهنگی واحدهای مختلف فولادسازی و سایر واحدهای تولیدی با محوریت واحد توزیع و تعمیرات برق، در تاریخ ۲۳ تیرماه به مدت ۱۲ ساعت انجام شد؛ در این تعمیرات پستهای برق ۶۰۹، ۶۳۱، ۸۰۰، ۳۸۸ و سایر پستهای جانبی تغذیهکننده سایت فولادسازی و باس ۵۳ ایستگاه اصلی برق با حضور گروههای بهرهبرداری و تعمیرات واحد توزیع و تعمیرات برق انجام شد.
وی در ادامه گفت: در بخش فولادسازی، کوره ۶ اقدام به نوسازی، در کوره سه با اصلاح طرح زیر کوره قابلیت استفاده از پاتیل سرباره ۳۰ متر مکعبی فراهم گردید، در کوره دو با برنامهریزی ۱۹۶ ساعته، اقدام به تعویض گیر در (نگهدارنده کوره) سرباره و مذاب، نوسازی، اصلاح و تقویت گیر در شارژینگ فلور (محوطه شارژکوره)، تقویت ستون شمالی سمت پاتیل سرباره، تعویض ورقهای کاناپی هود، ورقهای کله قندی سمت تخلیه، تا تاریخ ۲۴ تیر با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال اجراست و همچنین در کوره چهار تعویض ورقهای کاناپی هود، تعویض ستون اصلی، اصلاح گیردر، بتن ریزی سطح شارژینگ فلور و تعویض ورقهای کله قندی با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد تا تاریخ ۲۴ تیر در حال اجرا است؛ در کوره پنجم نیز برنامه تعویض ترانس کوره با طرح جدید ترانسفرکار برنامهریزی شده است.
معاون بهرهبرداری شرکت فولاد خوزستان از اجرای موفقیتآمیز طرح جابجایی کلید ایزوله جرثقیلهای آیل کوره خبر داد و افزود: این طرح به منظور بهبود ایمنی جرثقیلهای سقفی در حال اجراست که تا به امروز با پیشرفت ۵۰ درصدی مواجه بوده است. تعمیرات سیلوی A۲ میکسبین حمل طرح ۵۵ روزه دیگری است که در مدت زمان محدودیتهای برق صنایع در حال اجراست.
لندی از توقف هفت روزه ماشین ریختهگری اسلب خبر داد و افزود: سعی شد از محدودیتهای برق بیشترین بهرهبرده شود. در تعمیرات هفت روزه خط اسلب مواردی همچون: تعویض میز پایان خط یک اسلب یک، بازسازی کروپکار خط یک و دو به همراه تعویض آبگرد پوش کار یک و دو در حال انجام است؛ از طرفی همزمان با توقف خط اسلب، اقدام به بروزرسانی سیستم اتوماسیون آبرسانی اسلب یک و دو شد. در بخش احیا برای اولین بار اقدام به تعمیرات سالیانه دو مدول زمزم یک و مدول سه احیا دو گردید.
معاون بهرهبرداری شرکت فولاد خوزستان در پایان با توجه به بی سابقه بودن این حجم کار تعمیراتی در زمان محدود، دمای بالای محیط و شرایط کرونا، از هماهنگی کمنظیر میان واحدهای مختلف تولیدی و تعمیرات گفت و افزود: فعالیتهای تعمیراتی در شرکت فولاد خوزستان بر پایه ایمنی و انجام بهینه صورت گرفته است. خوشبختانه در طول تعمیرات علاوه بر ایجاد شرایط بیخطر، نسبت به پایش فعالیتها اقدام شد.