تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۶
بازدید: ۳۶۰
کد خبر: ۲۱۸۵۴۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

صادرات محصولات فولادی ۱۲۸ درصد رشد کرد

‌می‌متالز - شرکت‌های فولاد مبارکه، ذوب آهن و ۱۲ شرکت بزرگ بورسی و غیربورسی در سه ماه نخست سال بیش از ۲ میلیون تن فولاد صادر کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۲۸ درصدی همراه شد.

به گزارش می‌متالز، عملکرد شرکت‌های ذوب‌آهن، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد اکسین، فولاد هرمزگان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد آذربایجان، فولاد خراسان، فولاد کاوه جنوب، صبا فولاد، فولاد بناب، جهان فولاد سیرجان، سنگ آهن چادرملو و فولاد کویر نشان می‌دهد در خرداد ماه ۹۱۶.۲ هزار تن فولاد صادر کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حاکی از رشد ۱۰۴ درصدی است.

در این میان، فولاد خوزستان با صادرات ۵۲۳.۳ هزار تن بلوم، بیلت و اسلب در سه ماهه نخست سال بهترین عملکرد را در بین شرکت‌ها داشت و رشد ۹۲ درصدی ثبت کرد.

پس از آن ذوب آهن با صادرات ۳۱۵.۸ هزار تنی و رشد ۷۵ درصدی و فولاد مبارکه با صادرات ۲۶۷.۸ هزار تنی و رشد ۳۲۵ درصدی در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند.

بهترین عملکرد خرداد نیز به ترتیب به فولاد خوزستان با ۱۸۲.۱ هزار تن، فولاد مبارکه با ۱۶۱.۸ هزار تن و فولاد کاوه جنوب با ۱۲۳.۶ هزار تن رسید. بلوم، بیلت، اسلب، ورق عریض، مقاطع آلیاژی- مهندسی، میلگرد، آهن اسفنجی و بریکت گرم، عمده محصولات فولادی صادراتی را تشکیل می‌دهند.

همچنین در سه ماه نخست سال ۱۴ شرکت بزرگ فوق بیش از ۲ میلیون و ۷۸ هزار تن فولاد صادر کردند که ناظر بر رشد ۱۲۸ درصدی عملکرد آن‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

منبع: بورس امروز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده