تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۱۷
بازدید: ۳۹۶
کد خبر: ۲۱۸۶۳۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
طاهری:

آشفتگی بازار سیمان با وجود تولید مازاد پذیرفتنی نیست/ ردیابی زنجیره تولید و توزیع با سامانه جامع تجارت

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تولید مازاد سیمان در کشور، گفت: در حال حاضر متاسفانه برای افزایش قیمت تمام کالا‌های اساسی فرمول خاصی به کار می‌برند؛ عرضه قطره‌چکانی، کلافه کردن مردم و مسوولان و راضی کردن جامعه به افزایش قیمت کالا‌های اساسی.

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری درباره نابسامانی بازار سیمان، گفت: متاسفانه در حال حاضر برای افزایش قیمت تمام کالا‌های اساسی فرمول خاصی به کار می‌برند؛ عرضه قطره چکانی، کلافه کردن مردم و مسوولان و راضی کردن جامعه به افزایش قیمت کالا‌های اساسی.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: طی چندین ماه گذشته سیمان به میزان کافی در بازار موجود نبود در حالیکه تولید این محصول بیش از نیاز کشور است.

وی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته میزان ساخت و ساز مسکن نیز افزایشی نداشته که دلایل نابسامانی بازار را این امر بدانیم، اضافه کرد: با عرضه کم، مردم را کلافه و آن‌ها را به افزایش قیمت راضی می‌کنند.

نظارتی بر بازار وجود ندارد

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه نظارتی بر بازار وجود ندارد، ادامه داد: ظرفیت تولید سیمان توسط واحد‌های تولیدی و از سوی دیگر میزان مصرف کشور نیز مشخص است بنابراین دلیلی برای آشفتگی بازار سیمان وجود ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در حال حاضر از ظرفیت سامانه جامع تجارت به درستی استفاده نمی‌شود، حال آنکه زنجیره تولید و توزیع را می‌توان با استفاده از این سامانه ردیابی کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده