تاریخ: ۲۳ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۴
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۲۱۸۶۵۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دهقانی:

واگذاری معادن بدون احصاء اهلیت افراد دستبرد به بیت المال است/ تحقیق و تفحص در صورت اثبات تخلف کلید می‌خورد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه واگذاری معادن بدون احصاء اهلیت افراد و یا از طریق رانت تخلف بوده و دستبرد به بیت المال است، گفت: در صورت اثبات واگذاری معادن خارج از ضوابط قانونی، تحقیق و تفحص از واگذاری معادن کلید خواهد خورد.

به گزارش می‌متالز، الهویردی دهقانی درباره واگذاری دقیقه ۹۰ معادن خارج از ضوابط قانونی، گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس این موضوع را با حضور مسوولان اجرایی مورد بررسی قرار می‌دهد تا توضیحات لازم در این زمینه به نمایندگان ارائه شود.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورت اثبات واگذاری معادن خارج از ضوابط قانونی، تحقیق و تفحص از واگذاری معادن کلید خواهد خورد تا ابعاد تخلفات به دقت مشخص و با متخلفان برخورد شود.

وی اضافه کرد: اهلیت سنجی یکی از اصلی‌ترین مواردی است که باید در واگذاری معادن به آن توجه شود تا از بروز مجدد مشکلات و تخلفات در این حوزه جلوگیری شود؛ در طرح اصلاح قانون معادن نیز بر اهلیت سنجی افراد از نظر فنی و مالی تاکید ویژه‌ای شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: معادن جزو انفال هستند بنابراین نباید به دلیل برخی کوتاهی‌ها، خانواده‌ای چند معدن را به نام خود ثبت کرده و از آن بهره‌مند شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه استفاده مناسب از معادن منجر به رونق اقتصادی و اشتغالزایی می‌شود، تصریح کرد: واگذاری معادن بدون احصاء اهلیت افراد و یا از طریق رانت تخلف بوده و دستبرد به بیت المال است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده