تاریخ: ۰۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۱۶
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۲۴۲۴۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اصلاح قانون معادن؛ از انتفاع شهرستان‌ها از بهره‌برداری معادن تا تقویت اختیارات وزارت صمت

اصلاح قانون معادن؛ از انتفاع شهرستان‌ها از بهره‌برداری معادن تا تقویت اختیارات وزارت صمت
‌می‌متالز - عضو کمیسیون «صنایع و معادن» مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اصلاح قانون معادن تلاش شده تا منافع شهرستان و استان‌ها از بهره‌برداری معادن بیشتر شود، گفت: در قالب این طرح زمانبندی مناسبی را برای بهره‌برداری معادن تعیین کردیم.

به گزارش می‌متالز، علی جدی با اشاره به سرنوشت قانون اصلاح معادن در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان داشت: ما در این طرح تلاش کردیم تا منافع شهرستان و استان‌ها از بهره‌برداری معادن بیشتر شود.

وی تاکید کرد: همچنین در این طرح تلاش کردیم تا اختیارات استان‌ها در تصمیم‌گیری‌های مربوط به معادن بیشتر شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیش از این، شورای معادن استان به ریاست استاندار برگزار می‌شد و استانداران مقداری در این بخش اعمال نفوذ می‌کردند و عملاً این موضوع در تصمیم گیری‌های کارشناسی ایجاد مشکل می‌کرد لذا ما در این بخش و ساختار‌های این بخش هم پیشنهاداتی را مطرح کرده‌ایم تا به عبارتی این موضوعات با محوریت اداره صمت، وزارت صمت مدنظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: همچنین ما در قالب این طرح زمانبندی مناسبی را برای بهره‌برداری معادن تعیین کردیم. همچنین ما در این طرح یک پیوست اجتماعی و محیط زیستی برای آسیب رساندن معادن به محیط زیست پیش‌بینی کرده‌ایم.

این نماینده مجلس بیان داشت: طرح اصلاح معادن در حال نهایی شدن است و به زودی به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

منبع: خبرگزاری میزان

عناوین برگزیده