تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۶
بازدید: ۳۱۳
کد خبر: ۲۱۸۷۴۴
سرویس خبر : انرژی
فیروزی:

بی‌برنامگی قطعی برق واحد‌های تولیدی منجر به التهاب بیشتر بازار سیمان و فولاد می‌شود

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: بی‌برنامگی در خدمات‌رسانی و قطعی برق واحد‌های تولیدی و صنعتی موجب کاهش تولید این واحد‌ها شده و این امر منجر به التهاب بیشتر بازار سیمان و فولاد می‌شود.

به گزارش می‌متالز، حجت الله فیروزی با انتقاد از قطعی برق واحد‌های تولیدی، گفت: در پی قطعی برق واحد‌های صنعتی و نابسامانی بازار فولاد و سیمان، کمیسیون صنایع و معادن به موضوع ورود کرد و جلسه‌ای با حضور معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، فولادکاران و تولیدگنندگان سیمان برگزار و راهکار‌های رسیدگی به این موضوع را بررسی کرد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: همان گونه که تولیدکنندگان فولاد و سیمان باید تمام توان خود را برای تنظیم بازار این محصولات به کار برند تا آشفتگی بازار ساماندهی شود، دولت نیز بایستی در راستای حمایت از تولیدکنندگان و کمک به جامعه کارگری و جلوگیری از توقف تولید برای تامین برق موردنیاز واحد‌های تولیدی اقدامات لازم را انجام دهد.

وی اضافه کرد: برای تداوم تولید واحد‌های تولیدی و صنعتی فولاد و سیمان باید علاوه بر تامین سرمایه در گردش مناسب و نقدینگی موردنیاز این واحدها، دولت توجه ویژه‌ای به تامین برق موردنیاز این واحد‌ها داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر ضرورت جلوگیری از نوسان در برق واحد‌های تولیدی و صنعتی، ادامه داد: اگر انرژی و به ویژه برق موردنیاز این واحدها، به صورت مرتب تامین نشود، شاهد کاهش تولید و رکود فعالیت واحد‌های تولیدی خواهیم بود، از سوی دیگر این روند منجر به آسیب به ماشین آلات و دستگاه‌های این واحد‌ها خواهد شد در حالیکه بسیاری از آن‌ها با تجهیزات پیشرفته مشغول به کار هستند و نوسان برق موجب زیان هنگفتی به این واحد‌ها می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است بی‌برنامگی در خدمات‌رسانی به واحد‌های تولیدی و صنعتی موجب کاهش تولید این واحد‌ها شده و این امر منجر به التهاب بیشتر بازار سیمان و فولاد می‌شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده