تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۸
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۲۱۹۰۹۰
سرویس خبر : انرژی
نخعی:

طرح «توسعه و مانع‌زدایی صنعت برق کشور» روی میز هیات رئیسه مجلس

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: طرح «توسعه و مانع‌زدایی صنعت برق کشور» تقدیم هیات رئیسه مجلس شده و اعضای کمیسیون انرژی آمادگی دارند در این زمینه با صاحب نظران حوزه صنعت برق و فعالان این بخش برای تبادل اطلاعات همفکری داشته باشند.

به گزارش می‌متالز، مصطفی نخعی درباره طرح «توسعه و مانع‌زدایی صنعت برق کشور»، گفت: باتوجه به مشکلات گسترده قطعی برق، پیگیری‌ها و جلسه‌های متعددی را در کمیسیون انرژی انجام دادیم، همچنین به استناد تبصره ۱ ماده ۴۵ قانون آیین نامه مجلس شورای اسلامی، کمیسیون انرژی گزارشی را تهیه کرده که در این گزارش، ضمن بیان مساله، مهمترین دلایل وقوع این شرایط را گزارش دادیم و نهایتاً اعضای کمیسیون پیشنهاداتی را در قالب پیشنهادات کوتاه مدت و بلند مدت ارائه و خدمت سایر نمایندگان مجلس تحویل داده اند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین اکنون طرح دیگری در کمیسیون انرژی تحت عنوان طرح «توسعه ظرفیت‌های تولید و مدیریت مصرف برق کشور» در حال بررسی است. این طرح در قالب ۱۶ ماده روز گذشته اعلام وصول و که دو فوریتی پیش‌بینی شده و به زودی این طرح به رای گذاشته خواهد شد تا به مرحله تصویب برسد. با تصویب این طرح بسیاری از مشکلات کشور در زمینه تأمین برق در افق کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت پیگیری و قابل حل خواهد بود.

نخعی ادامه داد: در این طرح موارد متعددی پیش‌بینی شده که در آن می‌توان به سرفصل‌هایی نظیر کاهش مصرف انرژی، مانع‌زدایی از روند توسعه صنعت برق و افزایش تولید اشاره کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی اضافه کرد: این طرح تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی شده و اعضای کمیسیون انرژی آمادگی دارند در این زمینه با صاحب نظران حوزه صنعت برق و فعالان این بخش هم فکری داشته باشند تا بتوانند تجربیات و مطالعاتی که داشته‌اند را در اختیار نمایندگان کمیسیون قرار دهند تا نمایندگان بتوانند اقدامی مهم برای کمک به صنعت برق کشور انجام دهند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده