تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۳:۴۹
بازدید: ۳۴۴
کد خبر: ۲۱۹۱۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

درخواست کارگران ساختمانی برای افزایش فرصت پرداخت حق بیمه/ قبل از کرونا، فرصت پرداخت حق بیمه ۶ ماه بود؛ آن را به سه ماه تقلیل داده‌اند!

‌می‌متالز - کارگران ساختمانی می‌گویند: مخالفت با فرصت ۹ ماهه کاملاً ناعادلانه است؛ پیش از آغاز کرونا، فرصت پرداخت حق بیمه ۶ ماه بود و حالا آن را به سه ماه تقلیل داده‌اند؛ این در حالیست که در این بحران اقتصادی، ما کارگران ساختمانی واقعاً آه در بساط نداریم!

به گزارش می‌متالز، جمعی از کارگران ساختمانی خواستار افزایش فرصت پرداخت حق بیمه به نُه ماه شدند.

جمعی از کارگران ساختمانی در تماس با خبرنگار ایلنا، از احتمال افزایش فرصت پرداخت حق بیمه استقبال کردند.

چهارشنبه (بیست و سوم تیرماه)، جلسه بررسی وضعیت بیمه کارگران ساختمانی با حضور نمایندگان انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی و سازمان تامین اجتماعی برگزار شد؛ اکبر شوکت (رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور) در ارتباط با خروجی این جلسه گفت: برای افزایش بازه زمانی فرصت پرداخت حق بیمه نیز به توافق رسیدیم. پیشنهاد‌های مختلفی ارائه شد، اما تصمیم نهایی در جلسه‌ای با محمد محمدی (معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی) در هفته جاری گرفته می‌شود. تصمیم بر این است، اگر کارگری توانایی پرداخت حق بیمه خود را نداشته باشد، بیمه به صورت تعلیق درآید و دیگر قطع نشود. به طور قطع، این بازه زمانی افزایش خواهد یافت، پیشنهاداتی مبنی بر فرصت ۶ و ۹ ماهه ارائه شد. انجمن صنفی فرصت زمانی ۹ ماهه را ارائه داد، اما تامین اجتماعی با آن مخالفت کرد.


مخالفت با فرصت ۹ ماهه کاملاً ناعادلانه است

حال کارگران ساختمانی می‌گویند: مخالفت با فرصت ۹ ماهه کاملاً ناعادلانه است؛ پیش از آغاز کرونا، فرصت پرداخت حق بیمه ۶ ماه بود و حالا آن را به سه ماه تقلیل داده‌اند؛ این در حالیست که در این بحران اقتصادی، ما کارگران ساختمانی واقعاً آه در بساط نداریم!

آن‌ها تاکید کردند: سازمان تامین اجتماعی باید فرصت نه ماهه را بپذیرد تا قدری از فشاری که بر دوش کارگران ساختمانی است، کاسته شود. این فشار زندگی کارگران و خانواده‌های آن‌ها را دچار اختلال کرده است.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران (جی پلاس)

عناوین برگزیده