تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۶
بازدید: ۳۶۸
کد خبر: ۲۱۹۳۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس نظام مهندسی معادن خراسان شمالی مطرح کرد:

راه اندازی واحد فرآوری سرب و روی راهی برای ایجاد اشتغال در اسفراین

‌می‌متالز - رئیس نظام مهندسی معادن خراسان شمالی تاکیدکرد: راه اندازی واحد فرآوری سرب و روی در شهرستان اسفراین راهی برای ایجاد اشتغال پایدار توسط این مواد معدنی است.

به گزارش می‌متالز، سجادی با اشاره به اینکه به غیر از معدن آلبلاغ که دارای ذخایر سرب و روی است، گفت: در حوالی این معدن چهار تا پنج معدن دیگر نیز وجود دارد که دارای ذخایر ماده معدنی سرب و روی است.

وی افزود: در حال حاضر ایمیدرو در حال انجام اقداماتی همچون اکتشاف برای پی بردن به میزان ذخایر موجود در آلبلاغ است که بعد از پایان این اقدامات باید به فکر ایجاد واحد فرآوری برای این ماده معدنی باشد.

سجادی ادامه داد: اگر واحد فرآوری برای این ماده معدنی در منطقه ایجاد نشود، این ماده معدنی نیز همانند سنگ‌های تزئینی استخراج شده باید به صورت خام از استان خارج شود.

گفتنی است معدن آلبلاغ در محدوده حفاظت شده پارک ملی ساریگل در شهرستان اسفراین واقع شده که دارای ذخایر ماده معدنی سرب و روی است.

طی دو سه سال گذشته از این معدن برداشت‌های غیربومی توسط افراد بومی و غیربومی انجام می‌شد و برای جلوگیری از این امر ایمیدرو در آخرین سفر هیات دولت به خراسان شمالی موظف شد تا اقداماتی همچون بحث اکتشاف و ... را انجام دهد.

لازم به ذکر است طی دو سه سال گذشته به علت برداشت‌های غیرمجاز از معدن و ریزش تونل‌های حفر شده تعدادی از برداشت کنندگان غیرمجاز جان خود را از دست داده و یا مصدوم شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) 

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده