تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۴
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۲۱۶۶۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت خراسان شمالی تاکید کرد:

استفاده از صنایع مادر خراسان شمالی برای رشد و توسعه روستا‌های کمتر توسعه یافته

‌می‌متالز - به مناسبت گرامیداشت دهم تیرماه روز صنعت و معدن، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی پیش از خطبه‌های نماز جمعه به ارائه گزارش عملکرد این سازمان پرداخت.

به گزارش می‌متالز، حاجی بگلو ضمن تبریک هفته قوه قضائیه، روز صنعت و معدن و روزملی اصناف و تقدیر و تشکر از حضور پرشور مردم در انتخابات، گفت: درحوزه مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن اقدام خوبی انجام شده و چند تفاهم نامه ملی در این زمینه امضا شده تا روستا‌هایی که در مجاورت صنایع بزرگ ما هستند مورد حمایت این صنایع قرار گیرند و صنایع ما در قبال مسئولیت‌های اجتماعی به مردم روستا‌های کمتر توسعه یافته خدمات دهند.

وی با بیان اینکه هر صنعت یک روستا از برنامه‌های آینده این سازمان است، اظهار کرد: در برنامه داریم تا صنایع مادراستان را در جهت رشد و توسعه روستا‌های کمتر توسعه یافته به کار گیریم و صنایع بزرگ ما با ایجاد صنایع نوپا برای ایجاد اشتغال جوانان به پای کار بیایند و فضایی را ایجاد کنند تا بیکاری در استان نداشته باشیم.

رئیس سازمان صمت خراسان شمالی با اشاره به اینکه با همراهی استاندار، نمایندگان مجلس و مدیران استان در حوزه مبادلات تجاری دربحث صادرات و واردات اقدامات خوبی انجام شده است که یکی از این اقدامات اعزام هئیت تجاری به کشور ارمنستان است، افزود: ما می‌توانیم با دعوت از سایر کشور‌ها محصولات باغی، تجاری، معدنی و تولیدی استان را معرفی و به صادرات و واردات این محصولات کمک کنیم و ارزاوری خوبی در استان داشته باشیم و بتوانیم طی ۴ سال آینده معضل بیکاری را در استان مرتفع کنیم.

حاجی بگلو در ادامه یادآور شد: مجموعه سازمان صمت استان تمام تلاش خود را می‌کند که مسائل و دغدغه معیشتی مردم و مشکلات حوزه صنایع و معادن را رفع کند که در همین راستا تاکنون ۲۰ واحد تولیدی تعطیل شده را به چرخه تولید بازگردانده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۲۱ صنعت و ۲۵۴ معدن در استان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: طی ۳ ماهه ابتدای سال جاری ۱۱۲ جواز تاسیس و ۱۵ پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۸۴ میلیارد تومان در استان صادر شده است.

رئیس سازمان صمت خراسان شمالی به واگذاری ۶ هزار معدن در کشور و ۷۶ معدن در استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه توانستیم در خرداد ماه سال جاری مزایده واگذاری ۷۶ معدن را در استان برگزار کنیم که رشد ۵۴۰ درصدی را در این حوزه نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد هستیم.

حاجی بگلو با بیان اینکه درحوزه معدن اقدامات خوبی انجام شده و استان در این حوزه ظرفیت‌های خوبی دارد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲۵۴ معدن در استان فعالیت می‌کند که معدن آلبلاغ اسفراین یکی از بهترین ظرفیت‌های معدنی استان است که در راستای استفاده از این ظرفیت در برنامه داریم تا شرکتی را در قالب شرکت تعاونی توسعه عمران تشکیل دهیم که مردم استان سهامدار این شرکت باشند تا معدن آلبلاغ به سمت اقتصاد مردمی برود و مردم استان از این ظرفیت استفاده کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با این اقدام بتوانیم فرآوری را در حوزه صنایع فلزی و غیر فلزی در استان ایجاد کنیم و منابع آن به استان برگردد تا به چرخه اقتصادی استان کمک کند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده