تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۵۳
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۳۰۹۶۱۴
سرویس خبر : انرژی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

مجلس به دنبال رفع مشکل قطع برق صنایع است

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تمام دنیا بخش تولید آخرین جایی است که با قطع برق مواجه می‌شود، اما در کشور ما شرایط برعکس است، گفت: در مجلس پیگیر اصلاح این روند هستیم.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن استان کرمانشاه که امروز (۱۵ تیر) برگزار شد، ابتدا اشاره‌ای به وظایف حاکمیت در برابر بخش تولید داشت و گفت: حاکمیت نباید اجازه دهد سایه برخی مشکلات از جمله نوسانات نرخ ارز، تورم و … بر بخش تولید بیافتد.

وی یکی دیگر از وظایف حاکمیت در برابر بخش تولید را کمک به تامین مالی این بخش دانست و اظهار کرد: لازم است حدود ۴۰ درصد منابع بانکی کشور در اختیار تولید و اشتغال باشد که این مهم محقق نشده است.

نماینده سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی از معضل تامین پایدار حامل‌های انرژی خصوصا برق برای صنایع نیز یاد کرد و ادامه داد: در تمام دنیا، بخش تولید آخرین بخشی است که با قطع برق مواجه می‌شود، اما در کشور ما خاموشی‌ها از سمت تولید شروع می‌شود، اما نباید فراموش کنیم کارگری که حقوقش پرداخت نشود نمی‌تواند قبض برق خانه خود را هم بپردازد.

حسینی‌کیا از همت مجلس برای اصلاح این روند خبر داد و ابراز امیدواری کرد مشکل قطع برق صنایع مرتفع شود.

این نماینده مجلس از طرح دیگری که مجلس دنبال آن است نیز یاد کرد که بر اساس این طرح خط تولید هیچ واحدی در صورت بروز هرگونه مشکلات تعطیل نشود و گفت: به دنبال آن هستیم که در صورت بروز مشکلات، امکان برخورد با مدیران واحد باشد، اما اشتغال کارگران دچار مشکل نشود.

وی گفت: با مجموع اقداماتی که با همراهی دولت و مجلس خصوصا برای حمایت از بخش تولید در دست اقدام است، آینده روشن به نظر می‌رسد.

وی از انتظارات حاکمیت از بخش تولید هم یاد کرد که مهمترین آن حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن است و افزود: برای حمایت از این امر نیز مجلس عنوان کرده هرگونه فعالیت در بخش تحقیق و توسعه صنایع معادل مالیات صنایع باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه دانش‌بنیان شدن صنایع را زمینه‌ساز پایدار شدن، رقابتی، کیفی و ارزان شدن تولیدات دانست که می‌توان به تصاحب بیش از پیش بازار‌های صادراتی نیز کمک کند.

وی اضافه کرد: خواسته دیگر حاکمیت عملکرد شفاف واحد‌های تولیدی در زمینه مالیات است که بتوان از محل عواید آن کشور را اداره و توسعه ایجاد کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی‌دیگر از خواسته‌های ما تکمیل زنجیره ارزش در واحد‌های تولیدی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای است.

موضوع دیگری که حسینی‌کیا به آن اشاره کرد ظرفیت‌های مغفول مانده کرمانشاه در حوزه‌های مختلف بود و گفت: پتانسیل‌های مرزی کرمانشاه با داشتن ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق و سهم ۴۰ تا ۵۰ درصدی از صادرات ایران به عراق بسیار قابل توجه است، اما باید با استفاده بیشتر از این ظرفیت، صادرات استان را هم کیفی و هم‌کمی ارتقا دهیم تا بر بهبود اقتصاد کرمانشاه سایه بیندازد.

حسینی کیا همچنین عدم تمرکز ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی در مرکز استان را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: متمرکز شدن صنایع در یک بخش خاص باعث می‌شود گاهی از ظرفیت‌های موجود و بهشت‌های سرمایه‌گذاری که داریم غافل بمانیم.

وی از سنقر و کلیایی به عنوان یکی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان یاد کرد که با داشتن زمین مناسب، ۲۰ سال معافیت مالیاتی، خوراک گازی، آب کافی و … فرصتی مناسب برای توسعه صنعتی است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده