تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۰
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۳۲۷۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

موافقت کمیسیون صنایع با تقسیم وزارت صنعت، معدن و تجارت به دو وزارتخانه

می متالز - یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از موافقت اعضای این کمیسیون با تقسیم وزارت صنعت، معدن و تجارت به دو وزارتخانه صنعت و معدن و وزارت تجارت و توسعه خبر داد.
موافقت کمیسیون صنایع با تقسیم وزارت صنعت، معدن و تجارت به دو وزارتخانه

به گزارش می متالز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجواد حسینی‌کیا گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت وزارتخانه بسیار گسترده است اما وظایف و اختیارات این وزارتخانه با یکدیگر تناسب ندارد. در  حالی که  نمایندگان مجلس این وزارتخانه را مسئول گرانی محصولات کشاورزی و پروتئینی می‌دانند ولی در حقیقت مسئول اصلی وزارت جهاد کشاورزی است.

نماینده مردم سنقر در مجلس ادامه داد: مخالفان طرح مدعی هزینه‌بر بودن این تفکیک بوده و این هزینه را  ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعلام کردند. علاوه بر آن تاکید داشتند وظایف دستگاه‌های اجرایی در کشورهای توسعه‌یافته در هم ادغام می‌شود و یک وزارتخانه مسئولیت تجارت، بازرگانی و سیاستگذاری و مدیریت بازار را بر عهده دارد اما در ایران به جای ادغام و کوچک‌سازی با طرح‌هایی از این دست، دولت بزرگ‌تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از بحث و تبادل نظر در نهایت با تقسیم وزارت صنعت، معدن و تجارت به دو وزارتخانه تجارت و توسعه و صنایع و معادن موافقت شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین از حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست امروز کمیسیون خبر داد و افزود: جهرمی خلاصه ای از اقدامات انجام شده این وزارتخانه در امدادرسانی به مناطق سیل زده و وصل مجدد شبکه های ارتباطی و اینترنتی شهرستانهای زلزله‌زده سخن گفت.

حسینی کیا همچنین از نشست مشترک کمیسیون متبوعش با وزیر انتهای پیام صنعت، معدن و تجارت و مدیران این وزارتخانه طی هفته آینده خبر داد.

منبع: ایسنا
عناوین برگزیده