تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۳۱۶
کد خبر: ۲۱۹۳۳۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر منابع انسانی شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

منابع انسانی از جمله مهم‌ترین سرمایه‌های هر سازمانی محسوب می‌شود

می متالز - آرام قنبری اظهار داشت: منابع انسانی از جمله مهم‌ترین سرمایه‌های هر سازمانی محسوب می‌شود و در نتیجه مدیریت این سرمایه ارزشمند با هدف رشد و بالندگی آن اهمیتی دو‌چندان یافته است .

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی شرکت ورق خودرو، آرام قنبری افزود: مدیریت نیروی انسانی شرکت ورق خودرو به عنوان متولی فرآیند در مدیریت و توسعه سرمایه‌های انسانی شرکت، سازماندهی، تامین و توانمندسازی و ارتقای بهره‌وری سرمایه‌های انسانی در راستای تحقق اهداف شرکت را به عهده دارد و به همین منظور اهداف این واحد نیز در این چارچوب تعریف می‌شود.

مدیر منابع انسانی شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از آنجایی که موفقیت هر سازمان در گرو کار گروهی است این واحد نیز در کنار سایر واحد‌های شرکت در کلیه مراحل زندگی کاری از جذب تا بازنشستگی در کنار کارکنان شرکت بوده و برای برقرای بهترین شرایط ممکن به آن‌ها کمک می‌کند.

قنبری تصریح کرد: شرکت ورق خودرو تعداد ۲۵۴ نفر نیروی مستقیم و حدود ۱۰۰ نفر نیروی پیمانکار و مشاور متخصص دارد و در کنار این میزان اشتغال مستقیم، حدود یک هزار نفر اشتغال غیرمستقیم نیز ایجاد کرده است. یادآور می‌شود پس از بهره‌برداری از این شرکت در سال ۱۳۸۷، در مرحله نخست با برگزاری آزمون استخدامی حدود ۱۵۰ نفر نیرو و در مرحله بعد در سال ۱۳۹۰ حدود ۱۰۰ نفر نیروی پیمانکار را تبدیل وضعیت کرده است. لازم به ذکر بوده که از این تعداد نیرو‌های مستقیم، حدود ۹۷ درصد آن‌ها بومی استان چهارمحال و بختیاری هستند.

افزایش بهره‌وری نیروی انسانی

مدیر منابع انسانی شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت بهره‌وری نیروی انسانی مشغول به کار در این شرکت، عنوان کرد: این مجموعه در راستای بهره‌وری نیروی انسانی سعی در ایجاد و حفظ تعهد کاری کارکنان داشته است که در این رابطه، غنی‌سازی شغلی و افزایش انگیزه در کارکنان از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است.

وی بیان کرد: استفاده از محرک‌های مالی نظیر اصلاح سیستم حقوق و دستمزد، اصلاح پرداخت‌های مناسبتی، اصلاح نظام پاداش تولید از دیگر اقداماتی بوده که انجام شده است. لازم به ذکر بوده در اصلاح سیستم پاداش تولید در جهت ایجاد انگیزه در افزایش راندمان تولید، مواردی از جمله پاداش افزایش تولید طبق یک نمودار انگیزشی و چالشی، رکورد ماهانه و سالانه، کاهش ضایعات، بهینه مصرف کردن مواد اولیه در نظر گرفته شده است که این موارد به افزایش بهره‌وری تشویق کارکنان، درست مصرف کردن مواد اولیه، صرفه‌جویی در استفاده از مواد اولیه مصرفی، مدیریت هزینه‌ها و افزایش راندمان کاری کمک خواهد کرد.

محرک‌های نیروی انسانی برای افزایش بهره‌وری

قنبری مطرح کرد: یکی دیگر از عوامل ایجاد انگیزه در کارکنان سهم داشتن آن‌ها در مالکیت سازمان بوده که این سهیم کردن بهره‌وری ایشان در بهره‌وری حاصل از کار آن‌ها است. از این رو، به دستور مدیرعامل محترم تعاونی مصرف کارکنان ایجاد شد و سهامداری پرسنل یکی از مهم‌ترین راه‌های ایجاد اطمینان در پرسنل بوده است.

مدیر منابع انسانی شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اصلاح شیفت کاری پرسنل به دستور مدیرعامل محترم در جهت سلامت جسمی و روان پرسنل در اولویت کاری ایشان بود که از ابتدای سال جاری انجام شد و رضایت پرسنل را به همراه داشته است.

قنبری اضافه کرد: ایجاد کلینیک ارتقای کیفیت زندگی کاری و خانوادگی پرسنل در جهت ایجاد توازن بین کار و زندگی راه‌اندازی شده که این امر با استقبال همکاران مواجه شده است. همچنین با کمک دکتر روانشناس صنعتی و سازمانی در حال انجام یکسری اقداماتی از جمله پیاده‌سازی نظام اشتیاق شغلی و رضایتمندی کارکنان هستیم که از نتایج مهم‌ترین برداشتی سازمان در حوزه منابع انسانی است.

وی ابراز کرد: ازجمله مهم‌ترین نتایج عملکردی سازمان سازمان در حوزه منابع انسانی، بهره‌وری منابع انسانی بوده که شاخصه‌های کمی و کیفی تولید و هزینه‌های سرمایه انسانی را شامل می‌شود. همچنین در حوزه نتایج برداشتی نیز رضایت و اشتیاق شغلی کارکنان و همچنین رضایت کارکنان از خدمات ارائه شده توسط منابع انسانی به آن‌ها، و‌ضعیت فرهنگ سازمانی و اثربخشی ارتباطات سازمانی است که در جهت بهبود مستمر به کار گرفته می‌شود.

مدیر منابع انسانی شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در این راستا مدیریت سازمان و سایر مدیران با برقراری نظام‌های مناسب به فراهم‌سازی شرایط بهتری برای نیروی انسانی ارزشمند تلاش می‌کند. در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های مستمر نیز برای برقراری امکان توسعه کارکنان و خانواده آن‌ها با هدف ارتقای روز افزون دانش و مهارت شغلی و سایر مهارت‌های مرتبط با زندگی آن‌ها انجام شده است.

افزایش مهارت کارکنان

قنبری در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه توسعه‌های پیش رو در شرکت ورق خودرو، در زیر سقف تولید بوده و بیشتر جنبه ارتقای کیفی و تنوع گرید محصولات مدنظر قرار دارد و با توجه به استفاده از تکنولوژی‌های جدید در طرح توسعه، در خصوص افزایش مهارت و دانش کارکنان در جهت برنامه‌های توسعه‌ای، برنامه‌ریزی لازم انجام خواهد شد.

عناوین برگزیده