به گزارش میمتالز، وی افزود: قیمتگذاری دستوری هم برای فولاد که در صنعت خودرو کاربرد دارد و هم قطعات خودرو و همچنین در خودرو باعث میشود تا محصول نهایی خودروسازان با قیمت غیرواقعی در بازار عرضه شود. نماینده سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی همچنین به موضوع ثبتنام و قرعهکشی برای دریافت خودرو اشاره و بیان کرد: کسانی میتوانند برای ثبتنام در قرعهکشی خودرو اقدام کنند که پلاکی به اسم آنها نباشد و خودرویی نداشته باشند و این عده معمولا افرادی هستند که قدرت و بنیه مالی قوی ندارند و وقتی خودرو به نام آنها درمیآید عدهای سودجو و دلال، خودرو را از آنها گرفته و در بازار با قیمت بالاتر میفروشند. علیزاده با تاکید بر اینکه دلالان و سودجویان نقش زیادی در افزایش قیمت خودرو دارند، افزود: اگر قیمتگذاری دستوری و همچنین دلالان و سودجویان در زمینه خودرو حذف شوند، قیمت خودرو در بازار متعادل خواهد شد و حداقل ۳۰ درصد کاهش مییابد. عضو هیات تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازان با اشاره به روند کار تحقیق و تفحص گفت: براساس تصمیمات اولیه هیات تحقیق و تفحص و طبق آییننامه داخلی مجلس اعضای هیات تحقیق و تفحص تا پایان روند کار حق اظهارنظر و مصاحبه درخصوص مراحل کار را ندارند. وی با بیان اینکه آخرین جلسه تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودرو یک ماه پیش برگزار شد، بیان کرد: در این جلسه درخصوص تقسیم و روند کار تحقیق و تفحص مباحثی مطرح و قرار شد کمیتههای تخصصی کار خود را پیگیری کنند. به عنوان مثال یک کمیته مسوولیت بررسی قرارداد و کمیته دیگر مسوول بررسی واردات قطعات شد. وی افزود: در این جلسه درخصوص خودروی ملی شاهین که یک خودروی تولید داخل است هیچ بحثی مطرح نشده است.
منبع: دنیای اقتصاد