تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۳۶
بازدید: ۴۱۸
کد خبر: ۲۱۹۵۹۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
ارزیابی عملکرد ذوب از دیار زاینده‌رود؛

«چدن» محصول قدرتمند "ذوب" در بورس‌کالا

‌می‌متالز - با نگاهی به آمار‌های عرضه این شرکت فولادی می‌توان دریافت که شمش چدن "ذوب" باقدرت به بازار عرضه شده و تمام ۶ هزارتن از این محصول که اتفاقاً با پاسخ مثبت مشتریان همراه شده بود، به فروش رفته و از این معاملات نیز ۶۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان درآمدزایی توسط این شرکت انجام شده است.

به گزارش می‌متالز، تعطیلی نصف هفته‌ای معاملات در بورس‌کالا این هفته بیش از همه به ضرر ذوب‌آهن تمام شد چراکه نوبت به عرضه دیگر کالا‌ها در سبد تولیدی این کارخانه نرسید.

ارزش ریالی آخرین هفته تیرماه ذوب شاید یک‌دهم هفته گذشته آن باشد اما؛ نگاهی به میزان حجم عرضه و سبد عرضه‌ها نشان‌دهنده آن بوده که اگر هفته با ادامه روند معاملات کالایی همراه بود، این گپ حجمی و ریالی پُر می‌شد.

با نگاهی به آمار‌های عرضه ذوب می‌توان دریافت که شمش چدن خود را باقدرت به بازار عرضه کرد و تمام ۶ هزارتن از این محصول که اتفاقاً با پاسخ مثبت مشتریان همراه شده بود را به فروش برساند و از این معاملات، ۶۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان درآمدزایی کند.

لازمه به ذکر است که مقایسه معاملات دو هفته گذشته در این بخش، حاکی از آن بوده که ۴ هزار تن شمش چدن کمتر فروخته‌شده و البته ۴۲ میلیاردتومان درآمدزایی‌ها نیز طبعاً کاهش پیداکرده است.

سبد میلگرد کلاف

از سوی دیگر باید اشاره داشت که سبد میلگرد کلاف در هفته گذشته با حجم عرضه ۵۰۰ تنی همراه بود، ولی حجم انبوه یک هزار و ۸۵۰ تنی مشتریان همراه بود اما؛ خرید‌ها بیش از سقف عرضه‌ها نمی‌رود و در نهایت ۶۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از این بخش عاید ذوب‌آهن اصفهان شد.

تیرآهن مخلوط ذوب‌آهن

سبد تیرآهن مخلوط ذوب‌آهن نیز در هفته گذشته با حجم ۲ هزار و ۲۴ تنی به بازار عرضه شد و در نهایت ۳۴۵ تن از این کالا به ارزش ۵ میلیارد و ۷۱۵ میلیون تومان معامله شد.

لازم به ذکر است که تیرآهن بال‌پهن طول کوتاه ۲۰ باآنکه با ۵۰۶ تن عرضه گام به میدان بورس کالا گذاشت، اما برای این کالا با توجه به تعطیلات پیش‌رو مشتری پیش‌قدم نشد.

درمجموع عرضه ۹ هزار و ۳۰ تنی ذوب در رینگ معاملات بورس‌کالا ۶ هزار و ۸۴۵ تن به ارزش ریالی ۸۰ میلیارد و ۸۱ میلیون تومان معامله شد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده