تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۵
بازدید: ۳۶۱
کد خبر: ۲۲۰۰۴۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری

سلب صلاحیت مجوز ۲۴ معدن

‌می‌متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه درحال حاضر ۱۶۸ پروانه بهره‌برداری از معادن در استان وجود دارد، گفت: در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۹۲ معدن در استان وجود داشت که پس از برگزاری دو جلسه در شورای معادن استان مجوز ۲۴ معدن سلب صلاحیت شد.

به گزارش می‌متالز، مهرداد قاسمی گفت: درحال حاضر ۱۶۸ پروانه بهره‌برداری از معادن در استان وجود دارد که از این تعداد ۵۶ معدن غیرفعال و ۱۱۲ معدن درحال فعالیت است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری افزود: در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۹۲ معدن در استان وجود داشت که پس از برگزاری دو جلسه در شورای معادن استان مجوز ۲۴ معدن سلب صلاحیت شد، این ۲۴ معدن در اختیار شورای معادن استانی قرار داشت، اما براساس یک ماده مدنی، گروه چهار یعنی سنگ تزئینی در اختیار استان نیست، بنابراین فرم‌های ماده ۲۰ و اعمال سلب صلاحیت ۱۲ مورد از معادن از سوی مسئولان استان تکمیل و به وزراتخانه ارسال شد.

وی ادامه داد: بنابر درخواست تعدادی از بهره‌برداران این معادن، به آن‌ها نیز فرصت داده شده است که در سال‌جاری فعالیت معادن را آغاز کنند، همچنین تعدادی از این معادن با مشکلات محلی رو به رو هستند و با وجود اینکه تمایل به فعالیت دارند و حقوق دولتی نیز پرداخت می‌کنند، اما به دلیل وجود این مشکلات محلی قادر به شروع فعالیت نیستند، البته بهره‌برداران از این معادن از طریق قوه قضاییه به دنبال حل مشکلات خود هستند.

قاسمی در خصوص بیمه کارگران مشغول به کار در معادن چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: تمامی معادن موجود در استان برای پرسنل خود بیمه شخص ثالث و بیمه حوادث اخذ می‌کنند و در این خصوص هیچ مورد استثنایی وجود ندارد به این معنی که تمامی معادن موجود در استان دارای بیمه هستند.

 

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)

عناوین برگزیده