تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۵
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۲۲۰۰۷۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
آثار خاموشی‌ها در صنعت فولاد:

قطعی برق هزینه سربار را افزایش داده/ رشد ضایعات تولید

‌می‌متالز - مدیر عامل کارخانه فولاد پرندک گفت: خاموشی‌های اخیر به شدت هزینه تولید را افزایش داده است.

به گزارش می‌متالز، یعقوب رادان فر افزود: بحث قطعی برق مشکلات عدیده‌ای را برای تولیدکنندگان صنایع از جمله فولاد بوجوده آورده است، من نوردکار برای اینکه نوردم را انجام بدهم باید کوره نورد را داغ کنم، اما وقتی برق قطع می‌شود، شمش‌ها در داخل کوره می‌ماند، پوسته می‌دهد و طبیعتا ضایعات شدیدا بالا می‌رود.

وی ادامه: تا نوبت بعدی که برق من وصل می‌شود باید با ژنراتور کوره داغ بماند واگر ژنراتور نداشته باشم به کوره شوک وارد می‌شود که این شوک موجب ضرر و زیان دو میلیاردی خواهد شد، از طرفی اگر تولیدات خود را هم متوقف کنم قطعا ضایعات مالی فراوانی به بار خواهد آورد.

مدیرعامل کارخانه فولاد پرندک تاکید کرد: در مورد ذوب هم شرایط همین گونه است به هرحال شوکی که به کوره وارد می‌شود موجب پایین آمدن راندمان کار، کاهش تولید خواهد شد، اما هزینه‌های تولید به قوت خودش پابرجاست و این شرایطی است که خارج از تصمیم تولید کنندگان است.

رادان فر با اشاره به دو شیفته شدن کارخانه‌ها با توجه به کاهش قطعی برق گفت: ما هنوز در یک شیفت تولید می‌کنیم، چون اگر زمان تولیدمان را افزایش دهیم، با توجه به نوساناتی که در تولید هست با افزایش شدید هزینه‌های تولید مواجه می‌شویم.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده