تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۳۵
بازدید: ۳۰۶
کد خبر: ۲۲۰۰۷۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش قیمت فولاد ضدزنگ در چین

‌می‌متالز - به دلیل نگرانی در زمینه عرضه، قیمت فولاد ضدزنگ چین به بالاترین سطح ۷ ساله رسید.

به گزارش می‌متالز، قیمت فولاد ضدزنگ داخلی چین طی هفته منتهی به چهارشنبه ۱۴ ژوئیه به دلیل نگرانی در مورد عرضه و انتظارات برای کاهش تولید، به شدت افزایش یافت.

بر اساس گزارش متال بولتن، رشد قیمت نیکل هم حمایت بیشتری از قیمت‌های فولاد ضدزنگ را فراهم کرد. قرارداد سه‌ماهه نیکل در بورس فلزات لندن روز چهارشنبه جلسه معاملات رسمی را با قیمت ۱۸،۶۹۸ دلار به ازای هر تن به پایان رساند که ۳۸۱ دلار در هر تن نسبت به ۱۸،۳۱۷ دلار در هر تن هفته قبل افزایش داشت.

قیمت کویل نورد سرد فولاد ضدزنگ ۲ میلی‌متر درجه ۳۰۴ در بازار چین ۱۸۰۰۰ تا ۱۸۸۰۰ یوان معادل ۲۷۸۲ تا ۲۹۰۶ دلار بود که به ازای هر تن، ۱۰۰۰ یوان افزایش داشت. قیمت این محصول هم‌اکنون بالاترین سطح آن از ۳۰ مه ۲۰۱۴، است.

یک بازرگان در ووشی گفت: بیشتر فعالان بازار معتقدند که کارخانه‌های تولید فولاد نرخ تولید را به دنبال نیاز به کاهش انتشار کربن کاهش می‌دهند.

فعالان بازار هم گفتند، با توجه به چشم‌انداز کاهش عرضه و افزایش بیشتر قیمت، برخی از شرکت‌های بزرگ فروش به‌صورت کاملاً فعال موجودی انبار‌های خود را تکمیل می‌کنند.

یک معامله‌گر فولاد هم گفت: تقاضای بالای این شرکت‌های بزرگ، پشتیبانی بیشتری از قیمت‌های فولاد ضدزنگ در هفته گذشته ایجاد کرد.

گفته می‌شود بازار معاملات نقدی سنگ‌آهن هم به دلیل تأخیر‌های تحویل صعودی خواهد شد.

یک بازرگان گفت که تأمین‌کنندگان سنگ‌آهن، هنوز سفارشات ماه مه خود را تحویل نداده‌اند.

یک تحلیلگر صنعت هم عنوان کرد: کارخانه‌های فولادی در چند ماه گذشته بیشتر از توانایی تولید خود سفارش گرفتند تا سهم بازار را به دست آورند، بنابراین نمی‌توانند کالا‌ها را طبق برنامه تحویل دهند.

طی هفته گذشته فولادسازان چینی به طور فعال سفارشات صادراتی نمی‌گرفتند و ترجیح می‌دادند بر فروش در بازار داخلی تمرکز کنند.

منابع بازار گفتند، برای برخی از کارخانه‌های نورد و کارخانه‌های فرآوری چینی در منطقه، فولاد ضدزنگ اندونزی ارزان‌تر از مواد داخلی چینی است.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده