تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۳
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۲۲۰۳۵۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
در تیر ماه:

ایران خودرو ۱۰۳ دستگاه پژو ۲۰۰۸ تولید کرد / قیمت جدید و بدون اعلام طرح فروش

‌می‌متالز - شرکت ایران خودرو در ماه قبل بالغ بر ۱۰۳ دستگاه پژو ۲۰۰۸ با قیمت کارخانه‌ای ۷۱۲ میلیون تومانی تولید کرد که بدون صدور هیچ فراخوان، طرح فروش یا اطلاعیه‌ای فروخته شد.

به گزارش می‌متالز، بررسی اطلاعات مالی شرکت ایران خودرو در ماه گدشته نشان می‌دهد پژو ۲۰۰۸ به خط تولید برگشته و قیمت کارخانه‌ای نیز ۷۱۲ میلیون تومان بود. آخرین بار این محصول پسابرجامی دی سال گذشته در خطوط تولید این خودروساز دیده شده بود.

براین اساس، "خودرو" در دوره تیر ماه بالغ بر ۱۰۳ دستگاه پژو ۲۰۰۸ تولید کرد در حالی که این خودروساز سال گذشته توانست تنها ۱۸۱ دستگاه از این محصول کراس اوور را عملیاتی کند؛ بنابراین ایران خودرو یک ماهه ۵۷ درصد کل پژو ۲۰۰۸ تولیدی سال گذشته را در خطوط تولید نهایی کرد.

با توجه به تولید ۱۰۳ دستگاه پژو ۲۰۰۸ در اولین ماه از تابستان، مجموع تولید این خودرو به ۱۶ هزار و ۲۴۱ دستگاه می‌رسد؛ بنابراین ۲۴۱ دستگاه بیش از تعهد تولید شد.

همچنین ایران خودرو برای فروش این تعداد خودرو در تیر هیچ فراخوان، طرح فروش یا اطلاعیه‌ای صادر نکرده و بدون اعلام قبلی فروخته است و مشخص نیست این خودرو‌ها به چه کسی و در چه قالبی تحویل داده شده است.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده