تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۳۰
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۲۲۰۶۳۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

پیش بینی سوددهی رنو با وجود کمبود تراشه و افزایش هزینه مواد اولیه

‌می‌متالز - شرکت فرانسوی رنو اعلام کرد که انتظار دارد در کل سال ۲۰۲۱ با وجود کمبود جهانی ریزتراشه و افزایش هزینه مواد اولیه در بخش خودروسازی، این شرکت سودده باشد.

به گزارش می‌متالز، شرکت فرانسوی رنو روز جمعه اعلام کرد که انتظار دارد در کل سال ۲۰۲۱ با وجود کمبود جهانی ریزتراشه و افزایش هزینه مواد اولیه در بخش خودروسازی، این شرکت سودده باشد.

این شرکت همچنین پیش بینی کرد که کمبود تراشه منجر به کاهش تولید ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در طول سال ۲۰۲۱ شود، در حالی که پیش بینی قبلی آن از ۱۰۰۰ هزار دستگاه بود.

این خودروساز به دلیل افزایش فروش خودرو و طرح تحول متمرکز بر سودآوری، سود خالص شش ماهه را در مقابل ضرر سنگین برای مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ ثبت کرد.

این شرکت حاشیه سود عملیاتی ۲.۸ درصد را برای نیمه اول سال جاری میلادی گزارش کرد و اعلام کرد که هدف آن حاشیه سود "به همین میزان" برای کل سال است.

لوکا دی میو، مدیر اجرایی این شرکت در بیانیه‌ای گفت: این نتایج نشان دهنده اولین گام در طرح تحول ما می‌باشد که باید با ورود خودرو‌های جدید در مرحله آماده سازی تسریع شود.

بر اساس این گزارش، رنو پس از جریان نقدی منفی نزدیک به ۶.۴ میلیارد یورو در سال گذشته، تقریباً در نیمه اول سال به جریان نقدی مثبت بازگشت.

کلوتیلد دلبوس، مدیر ارشد امور مالی رنو نیز گفت که بهبود وضعیت نقدینگی این خودروساز "به ما امکان می‌دهد با آرامش بدنبال بهبودی (وضعیت) خود باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده