تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۰
بازدید: ۴۰۷
کد خبر: ۲۲۰۸۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نشست هیات پارلمانی جمهوری اسلامی و وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه مطرح شد

تاکید ایران و سوریه بر حمایت از فعالان بخش خصوصی دو کشور/ جلال زاده: دوام و استمرار روابط به انتفاع دو کشور بستگی دارد

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه بر ارتقای روابط تجاری دو کشور و فراهم کردن تمهیدات لازم برای حمایت از فعالان اقتصادی به خصوص شرکت ها، صنعتگران، تجار و سرمایه گذاران بخش خصوصی تاکید کردند.

به گزارش می‌متالز، عصر امروز، هیات پارلمانی جمهوری اسلامی به ریاست وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه دیدار و گفتگو کردند. این نشست مهم که بر شناسایی و بررسی راهکار‌های رفع موانع ارتقای همکاری‌های تجاری دو کشور تمرکز داشت، دو طرف بر حمایت از فعالان اقتصادی و تجار و بازرگانان حوزه‌های مخالف به ویژه فعالان بخش خصوصی تاکید کردند.
پس از این نشست که در آن بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی دو کشور به صورت جزئی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: در ادامه سفر ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکترمحمدباقر قالیباف به سوریه، امروز فرصتی شد با وزیر اقتصاد و تجارت خارجی و رئیس کمیسیون مشترک ایران و سوریه دیدار کنیم و موانع افزایش و ارتقاء روابط تجاری و اقتصادی را از زبان رئیس کمیسیون مشترک ایران و سوریه شنیدم و براساس بحث‌هایی که انجام شد مقرر شد هر دو طرف نسبت به رفع موانع، اهتمام داشته باشند.
وی افزود: وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه ضمن استقبال از حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و شرکت‌های ایرانی در این کشور پس از ۱۰ سال جنگ با تروریست ها، گفت که باید هر دو طرف تلاش کنیم که مشکلات بخش خصوصی را برطرف کنیم و ان شاءالله سطح روابط دو طرف را به یک سطح قابل قبول و مطلوبی برسانیم.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: من معتقدم که دوام و استمرار روابط به این است که هر دو طرف از این روابط سود و نفع ببرند.
براساس این گزارش؛ محمد سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه نیز گفت: خیلی از شرکت‌های ایرانی الان در سوریه حضور دارند، حتی ازدو سه سال پیش، برای سرمایه گذاری آمدند و ما تلاش می‌کنیم از فعالان اقتصادی و تجاری بخش خصوصی ایران حمایت کنیم چرا که سطح فنی شرکت‌های ایرانی خیلی بالا بوده و از لحاظ کار ومنابع انسانی نیز بسیار خوب هستند.
وی ادامه داد: ما مایلیم با بخش خصوصی ایران و سرمایه گذاران ایرانی همکاری مشترک داشته باشیم به خصوص این که در جمهوری عربی سوریه اخیرا یک قانون سرمایه گذاری مصوب شده که باعث تشویق و آمدن شرکت‌های خارجی به سوریه می‌شود.
شایان ذکر است در این سفر؛ عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، روح‌الله متفکر آزاد عضو هیات رئیسه و کمیسیون آموزش، مهدی شریفیان عضو کمیسیون اجتماعی، روح الله نجابت عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه و حسین امیرعبدالهیان مدیر کل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی نیز دکتر قالیباف را همراهی می‌کنند.

منبع:  خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده