تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۹
بازدید: ۵۱۴
کد خبر: ۲۲۰۹۵۹

آزادراه اراک- خرم آباد ۱۱ مرداد به بهره برداری می‌رسد

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از بهره‌برداری آزادراه خرم‌آباد-اراک طی فردا ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، خیرالله خادمی از افتتاح آزاد راه اراک- خرم آباد حدفاصل بروجرد تا خرم آباد به طول ۶۷ کیلومتر فردا با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و اظهارکرد: این آزادراه بخشی از مهمترین کریدور ترانزیتی کشور در اتصال نواحی شمال کشور به بندر امام خمینی است و نقش مهمی در جا به جایی بار و مسافر در طول این کریدور دارد.

وی با اشاره به کاهش ۳۳ کیلومتری مسیر با بهره برداری از این آزادراه، افزود: با بهره برداری از این آزادراه زمان سفر ۴۳ دقیقه کاهش می‌یابد، حدود ۶۵ میلیون لیتر سالانه در مصرف بنزین صرفه جویی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین سالانه ۱۴۷ میلیارد ریال با کاهش تصادفات و ۱۲۰۰ میلیارد ریال با کاهش زمان سفر صرفه جویی صورت می‌گیرد. ضمن این‌که بهره برداری از آزادراه اراک- خرم آباد موجب ساماندهی ترافیک در محدوده شهر‌های اراک، بروجرد و خرم آباد می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تکمیل این آزادراه را موجب پویایی و پایداری شبکه آزادراهی کشور معرفی کرد و افزود: این آزادراه اتصال بین آزادراه اراک- سلفچگان- ساوه و خرم آباد - پل زال را برقرار می‌کند و در آینده با امتداد آزادراه به سمت سلفچگان و قم و اتصال به آزادراه حرم تا حرم شبکه گسترده و پیوسته آزادراهی فراهم می‌شود.

خادمی طول این آزادراه را ۱۳۵ کیلومتر اعلام کرد و گفت: این آزادراه با سرمایه گذاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء احداث شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده