تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۴
بازدید: ۳۲۱
کد خبر: ۲۲۰۹۸۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
روابط عمومی فولاد مبارکه؛

فولاد مبارکه همواره حامی فرهنگ و رسانه کشور است/ زیاده‌خواهی دلالان رسانه‌ای را برنمی‌تابیم و به کسی باج نمی‌دهیم

فولاد مبارکه همواره حامی فرهنگ و رسانه کشور است/ زیاده‌خواهی دلالان رسانه‌ای را برنمی‌تابیم و به کسی باج نمی‌دهیم
‌می‌متالز - شرکت فولاد مبارکه به جهت تأکید بر حمایت از رسانه‌ها در شرایط رکود ناشی از کرونا و بحران‌های اقتصادی آنان، همچنان در کنار این عزیزان به عنوان همکاران خود در جبهه کار و تولید مانده است و به این ماندن افتخار می‌کند.

به گزارش می‌متالز، شرکت فولاد مبارکه به لطف خداوند متعال و همت والای کارکنانش، سالهاست به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های ایرانی در تراز بین‌المللی شناخته شده و در رقابت با بسیاری از شرکت‌های به نام و مشهور در عرصه شاخص‌های تعالی سازمانی، توفیقات درخشانی را به دست آورده است.

این گروه بزرگ صنعتی ایران، در حال حاضر سرآمد شرکت‌های پیشرو در افزایش کمی و کیفی محصولات خود بوده و نقش تأثیرگذار آن در میزان ارزآوری و کمک به شرایط اقتصادی کشور، از آن نمادی ساخته که تجسم خواستن و توانستن در ایران اسلامی است.

عظمت این شرکت خصوصی در پرتو برخی آمار و ارقام، وضوح بیشتری یافته که بر همگان آشکار است؛ شرکت فولاد مبارکه نامی است که در پس آن، تنها در سال گذشته فروش بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول فولادی محقق شده و در پرتوی آن توسعه و گردش چرخ صنایع کشور خواهد بود.

روابط عمومی فولاد مبارکه همواره درصدد اطلاع‌رسانی تخصصی از دستاوردهاست

این شرکت نام‌آور ایرانی در سال گذشته با صادرات بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن محصول، درآمد قابل توجهی را از آن کشور نموده و در عین حال روند تغییرات سرمایه شرکت فولاد مبارکه در سال‌های گذشته به طور معناداری سیر صعودی داشته و با تحقق افزایش سرمایه اخیر به عنوان دومین شرکت بورسی به لحاظ ثبتی در کشور می‌باشد که همه این‌ها تنها قطره‌ای از دریای افتخارات فولاد مبارکه است که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.

با توجه به آنچه ذکر شد، روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه نیز همواره به عنوان پیشانی ارتباطی این گروه بزرگ صنعتی و اقتصادی کشور، با عنایت به رسالت ذاتی خود همواره تلاش کرده به اطلاع‌رسانی تخصصی و پوشش همه‌جانبه دستاورد‌ها بپردازد و درعین حال، پمپاژ روحیه، امید و خودباوری را به عنوان یک اصل، سرلوحه کار خود قرار دهد.

چه کسی است که خبر بومی‌سازی‌ها و دستاورد‌های متعدد در فولاد مبارکه را بخواند و بر ایرانی بودن خود نبالد؟

چه کسی است که مخاطب خبر بومی‌سازی بیش از ۴ هزار تجهیز و قطعه استراتژیک در این شرکت بزرگ قرار بگیرد و بر ایرانی بودن خود نبالد؟ چه کسی است که خبر تولید نیمی از فولاد کشور و حدود ۷۵ درصد ورق گرم کشور در فولاد مبارکه به عنوان مولود افتخارآفرین ایران اسلامی را بشنود و شعار "ما می‌توانیم" برای او در این خطه مجسم نشود؟! به راستی در زمانه رکود و انقباض فعالیت‌های اقتصادی کشور، چه کسی می‌تواند خبر مشارکت فولاد مبارکه در اجرای طرح‌های توسعه‌ای و استراتژیک کشور را بخواند و به کارکنان خدوم و همیشه در صحنه آن دست مریزاد نگوید؟!

آیا اطلاع‌رسانی در خصوص تأمین رایگان بیش از ۱۷ هزار تن اکسیژن برای بیمارستان‌های درمانگر بیماران کرونایی و نفس بخشیدن به هم‌وطنان عزیزمان، پیامی جز حمایت همه‌جانبه این شرکت خصوصی صنعتی از مردم شریف ایران دارد؟

نگاه فولاد مبارکه در بازتاب موفقیت‌ها و دستاورد‌ها به چشم یک «وظیفه ملی» است

نگاه شرکت فولاد مبارکه در بازتاب موفقیت‌ها و دستاورد‌های بی‌شمارش به چشم یک «وظیفه ملی» و امری واجب محسوب می‌شود، چراکه شرکتی که گستره حضورش از مرز‌های شرقی کشور در "سنگان" تا جنوبی‌ترین نقاط کشور در بندرعباس، گسترده و محصولاتش در اقصی‌نقاط ایران و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید ملی بیاندیشد و عمل کند.

در این میان، رسانه‌های کشور اعم از جامعه محترم مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های برخط، همواره یار و یاور ما در این عرصه خطیر بوده‌اند و ارتباط فولاد مبارکه با بیش از ۳۲۵ رسانه کشور گواه این ادعاست که اگر هم‌دلی و همکاری صمیمانه رسانه‌های محترم نبود، حق مطلب به درستی ادا نمی‌شد و امکان اطلاع‌رسانی لازم به فراخور نام و جایگاه این صنعت عظیم وجود نداشت.

فولاد مبارکه همچنان در کنار اصحاب رسانه مانده و به این ماندن افتخار می‌کند

یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که شرکت فولاد مبارکه از جمله صنایعی بوده که همواره صف مشتریان محصولات خود را داشته و انگیزه چندانی برای حضور در رسانه‌ها صرفاً برای جلب مشتریان بیشتر را نداشته و سال‌هاست که از این رهگذر تلاش نموده، ضمن ارتباط تنگاتنگ با رسانه‌ها، با اتخاذ سیاستی حمایتی و بُرد-بُرد، به تقویت آن‌ها به عنوان قشر فرهیخته و ممتاز جامعه بپردازد.

حتی در سال گذشته که این شرکت از رشد ۹۸ درصدی فروش نسبت به سال قبل از آن برخوردار بوده، به جهت تأکید بر حمایت از رسانه‌ها در شرایط رکود ناشی از کرونا و بحران‌های اقتصادی آنان، همچنان در کنار این عزیزان به عنوان همکاران خود در جبهه کار و تولید مانده است و به این ماندن افتخار می‌کند.

دلالان رسانه‌ای ضمن باج‌خواهی، اصرار دارند «سُرنا را از سر گشاد آن بنوازند»

البته در این میان، هستند افرادی که متأسفانه مقام و منزلت رفیع خبرنگاری و رسانه را تنزل بخشیده و با رویکرد‌های کاسب‌کارانه خود به دلالی رسانه‌ای می‌پردازند و ضمن باج‌خواهی‌های مکرر خود، اصرار دارند «سورنا را از سر گشاد آن بنوازند!»

جای بسی خوشحالی است که کارنامه عملکرد این افراد در میان اصحاب محترم رسانه روشن و حضور پررنگ‌شان در عرصه دلالی رسانه‌ای بیش از همه برای مدیران محترم رسانه‌ها و فعالان این عرصه عیان بوده است؛ هر چند قائل بوده‌ایم که مقاومت در برابر این افراد و گروه‌های سازمان‌یافته می‌تواند هزینه‌هایی دربر داشته و آبشخور برخی جوّسازی‌ها و هجمه‌ها باشد، اما چاره‌ای جز کندنِ دندانِ طمع ایشان نداشته‌ایم.

هیچ ابایی از هزینه کردن در ترویج حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی نداریم

اخیراً لیستی آمیخته با کذب و بزرگنمایی از سوی برخی منتشر گردیده که تلاش نمودند با انتشار اعداد و ارقامی که بعضاً ساخته خیالات و اوهام آنهاست، به ادامه حاشیه‌سازی‌های گذشته خود بپردازند؛ هرچند فولاد مبارکه ابایی از آن ندارد که اذعان نماید حدود نیمی از عدد مذکور از فروردین ماه سال ۹۹ به جهت سیر طبیعی و معمول انتشار آگهی‌های مناقصات و مزایدات متعدد این شرکت در جراید و رسانه‌های مختلف و همچنین اطلاع‌رسانی اخبار در کنار تولید و انتشار انواع کاریکاتور، اینفوگرافیک، کلیپ و پادکست در پس رکورد‌های متعدد در گروه فولاد مبارکه با هدف ترویج حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی هزینه گردیده که امری حرفه‌ای و بدیهی بوده و طبق قواعد قانونی و مشخص رسانه‌ها به ایشان پرداخت گردیده است.

این شرکت ضمن حفظ کرامت رسانه‌های همکار خود در استان، منطقه و کشور تلاش نموده اطلاع‌رسانی تخصصی و حرفه‌ای خود را از دستاورد‌های شگرف در عرصه صنعت به خوبی انجام دهد و ارتباط با ۳۰ رسانه تخصصی مرتبط، ۱۰۶ رسانه تخصصی غیر مرتبط و ۱۸۹ رسانه عمومی را در قالب ۱۶۴ رسانه استانی و نمایندگی‌های رسانه‌های کشوری، ۱۶۱ رسانه کشوری، ۱۱۱ رسانه برخط و خبرگزاری‌ها و ۲۱۴ رسانه مکتوب در دستور کار خود قرار داده است.

دلالان رسانه‌ای عرصه حمایت فولاد مبارکه از رسانه‌ها را تنگ می‌کنند

شایان ذکر است این شرکت از ابتدای سال جاری بررسی‌های زیادی را برای رسیدن به الگویی مناسب در راستای همکاری منصفانه با رسانه‌ها آغاز کرده و همواره تلاش نموده با ارزیابی‌ها و استفاده از نقطه‌نظرات اصحاب محترم رسانه، ساختار همکاری با رسانه‌ها را عادلانه و براساس شاخص‌های منطقی بهبود بخشیده و ایرادات احتمالی را برطرف نماید.

البته جای بسی تأسف است که رسانه‌های متعددی که در اختیار همین دلالان رسانه‌ای است، سال‌ها از سیاست‌های حمایتی فولاد مبارکه متنعم گردیده و حال فقط با کمی مقاومت در برابر زیاده‌خواهی ایشان به انتشار اکاذیب پرداخته و خواسته یا ناخواسته، عرصه حمایت فولاد مبارکه از رسانه‌ها را تنگ می‌کنند.

اصحاب رسانه بر رفتار‌های غیر حرفه‌ای و غیر اخلاقی دلالان رسانه‌ای نقطه پایانی بگذارند

باری؛ فولاد مبارکه صرفاً از سال گذشته تا کنون، با انتشار اخبار متنوع از طریق رسانه‌های محترم، تولیدات صوتی و تصویری متعدد، تقویت پایگاه خبری "ایراسین" به عنوان یک مرجع تخصصی حوزه صنعت کشور و همچنین خبرنامه هفتگی فولاد، کارنامه‌ای درخشان بر جای گذاشته که به اذعان اهل فن، الگویی مناسب برای نمونه‌های مشابه خود به شمار می‌رود که این مهم جز با تلاش و همت والای کارکنان زحمت‌کش و استفاده از ذوق و قریحه لازم، دست‌یافتنی نبوده است.

این شرکت ضمن تأکید بر حق خود برای پیگرد قانونی علیه افرادی که تلاش نموده‌اند با انتشار اطلاعات مخدوش، به تشویش اذهان عمومی بپردازند، بار دیگر بر عزم و اراده خود بر همکاری‌های مؤثر با جامعه فعالان رسانه‌ای کشور تأکید نموده و امیدوار است در سایه این همکاری‌ها، موجی از امید به آینده و خودباوری در میان مردم به‌ویژه نسل جوان و پویای کشور شکل گرفته و روز به روز عرصه بر دلالان رسانه‌ای تنگ‌تر و مجال بروز و ظهور خبرنگاران و مدیران متعهد و دلسوز رسانه‌ها بیش از پیش گشوده‌تر شود و اصحاب محترم رسانه در تعاملی درون‌صنفی، نقطه پایانی بر رفتار‌های غیر حرفه‌ای و غیر اخلاقی این قبیل افراد بگذارند.

"روابط عمومی فولاد مبارکه"

 

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده