به گزارش میمتالز، روز شنبه، (۹ مرداد)، نشست هم اندیشی مدیران رسانههای استان اصفهان با هادی نباتی نژاد، مدیر روابط عمومی شرکت فولادمبارکه، در راستای هم افزایی و تعامل با رسانهها برگزار شد. در ابتدا مدیر روابط عمومی شرکت فولادمبارکه هدف از این جلسه را تقویت همدلی و هماهنگی و تعامل دوسویه رسانهها با روابط عمومی شرکت فولادمبارکه مطرح کرد و از مدعوین درخواست کرد که نقطه نظرات خود را بیان کنند.
هادی نباتی نژاد، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه ضمن تشکر از حضور مدیران رسانهای و ابراز خرسندی از بهبودی وضعیت جسمانی یکی از اصحاب رسانه حاضر در جلسه کاظم قانع، عکاس خبرگزاری ایرنا در اصفهان اظهار کرد: اینجانب بیش از ۱۷ سال سابقه فعالیت در روابط عمومیها دارم و از قضا هم در برهههای حساس این مسوولیت را پذیرفته ام، اما متوجه شدم که اصفهان از دو موضوع تفرقه و بی تفاوتی رنج میبرد که در تمام سطوح جامعه هم قابل بررسی است و آسیب زننده است.
مدیر روابط عمومی شرکت فولادمبارکه تصریح کرد: دو عامل تفرقه و بی تفاوتی با آسیبهای اجتماعی عدیدهای همراه است و متاسفانه این موارد آسیب شناسی نمیشوند. از سوی دیگر روحیه مطالبه گری و نقادی در اصفهان به چند نفر خاص محدود شده است و این عوامل باعث پسرفت در اصفهان میشود.
وی با تاکید بر اهمیت ابزار رسانه در آگاهی بخشی به جامعه گفت: همواره نگاه حمایتی به رسانهها را مدنظر داشته ام، اما آسیبهای مذکور اعم از تفرقه و بی تفاوتی شرکت فولاد مبارکه را به عنوان بزرگترین واحد صنعتی کشور به حاشیه کشانده است.
نباتی نژاد گفت: دستاوردهای شرکت فولادمبارکه در کنار صنایع لاستیک سازی و لوازم خانگی در پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی یاد شد. ثبت رکوردهای متعدد این شرکت به ویژه در دو سال اخیر که این شرکت با عوامل بازدارندهای همچون تحریم، کرونا و شرایط سیاسی حاکم دست به گریبان بود، در تحقق شعار سال و امیدآفرینی بوده است.
وی گفت: علی رغم تمام موانعی نظیر تحریم و کرونا این شرکت توانست بیش از ۷۰ رکورد را در بخش تولید ثبت کند. از آنجا که امروز شرکت فولاد مبارکه به شهرستان مبارکه محدودنمی شود و این هلدینگ عظیم اقتصادی در تمام کشور به فعالیت مشغول است، نمیتوان نگاه منطقهای به این شرکت داشت.
نباتی نژاد به سودآوری شرکت فولاد مبارکه هم اشارهای کرد و گفت: در شرایطی که بسیاری از صنایع سودآوری نداشتند این شرکت توانست خواستههای سهامداران خود را عملیاتی کند و این دستاورد در شرایط دشوار اقتصادی و کرونا حاصل شده است.
وی اضافه کرد: تردد بیش از ۲۰ هزار پرسنل شرکت فولاد مبارکه در ایام کرونا نشان از مدیریت منسجم و کاردان است که در تحقق شعار سال به رکورد تولید ۷.۲ میلیون تن دست یافت؛ این دستاورد در کنار رکورد بیشترین میزان فروش به دست آمده است و ما با غرور افتخار میکنیم که صاحب این صنعت در کشور هستیم.
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه به ایفای مسوولیت اجتماعی این شرکت هم پرداخت و توضیح داد: در شرایطی که تعهد به مسوولیتهای اجتماعی برای صنایع الزام آور نیست این شرکت فولاد مبارکه است که در ایام شیوع کرونا با تامین مواد ضدعفونی کننده، تجهیز بیمارستانها و تامین اکسیژن رایگان مراکز درمانگر به ارتقا نظام سلامت جامعه یاری رسانید.
وی اضافه کرد: در شرایط کنونی هم شرکت فولاد مبارکه با ارسال تانکر آبرسانی به استان خوزستان و افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون در شتابگیری روند واکسینه شدن جامعه نسبت به کرونا پیش قدم شده است و از رسانهها انتظار میرود نسبت به این همه دستاورد بی تفاوت نباشند.
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در ادامه به لیست منتشر شده درباره حمایتهای این شرکت از رسانهها پرداخت و گفت: بازنده اصلی در این بازی رسانهها بودند چراکه این اقدام باعث شد سرمایههای اجتماعی و اعتماد مردم تحت الشعاع اتفاقی قرار گیرد که با نیت باج خواهی مطرح شد.
وی افزود: همواره درصدد هستیم که از رسانهها حمایت کنیم، اما متاسفانه عدهای سودجو و فرصت طلب درصدد هستند لیستی که نیمی از آن کذب است را به جامعه عرضه کنند تا به اهداف شوم خود دست یابند فارغ از اینکه ما به کسی باج نمیدهیم و به زودی هم نحوه حمایت شرکت فولادمبارکه از رسانهها به صورت شفاف از طریق سایت این شرکت منتشر میشود.
نباتی نژاد بیان کرد: در مورد لیست منتشر شده امروز جوابیهای از سوی روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه منتشر شد؛ اما این نکته را در نظر داشته باشید که نیمی از این لیست کذب بود و در بسیاری از موارد چنین ارقامی پرداخت نشده است. بیش از ۳۲۴ رسانه سراسری و استانی با شرکت فولاد مبارکه همکاری دارند و انتشار این لیست اعتماد عمومی را جریحه دار کرد. این در حالی است که این شرکت همواره سعی کرده است چتر حمایتی خود را بر سر رسانهها بگستراند.
وی افزود: متاسفانه شاهد بی اخلاقیهای عدیدهای نسبت به بزرگترین واحد صنعتی کشور هستیم؛ این در حالی است که تحقیق و تفحص حق طبیعی مجلس است و تا زمان نهایی نشدن و ارائه آن در صحن مجلس باید هر دو طرف خویشتنداری کنند، اما شاهد این هستیم که با افترا و تهمت برای این شرکت حواشی تولید میشود.
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه گفت: امیدواریم رسانهها با زدودن دو عامل تفرقه و بی تفاوتی همراه شرکت فولاد مبارکه باشند چراکه ما به حمایت سازنده رسانهها نیازمندیم باید این نکته را در نظر داشت که ضریب نفوذ رسانهها متفاوت است و عدالت به معنای مساوات نیست.
وی گفت: حمایت این شرکت از رسانهها به میزان عملکرد رسانهها بستگی داشته و رویه ما در آینده هم حمایت از رسانه هاست، اما متناسب با رویکرد جدید که شفاف در سایت شرکت فولاد مبارکه اطلاع رسانی میشود به این حمایت ادامه خواهیم داد.
منصور گلناری، مدیرخانه مطبوعات استان اصفهان، هم ضمن تشکر از شرکت فولاد مبارکه و روابط عمومی این شرکت اظهار کرد: بازتعریف و بازنگری اهداف روزنامه نگاری، نیاز روزانه فعالان این حوزه است. متاسفانه مسائل اصفهان بیشمار است و با مدیریت جزیرهای و کاریکاتوری که تمایل به اغراق مسائل دارد راه به جایی نمیبریم.
وی افزود: شفافیت فراگیر مطلوب است، اما اینکه به بهانه شفافیت موضوعی اغراق آمیز مطرح شود صحیح نیست. با شناسایی نقاط مشترک، هم افزایی و امیدبخشی میتوان دستاوردهای جامعه و صنعت را از طریق ابزار رسانه که از قضا در جامعه هم تاثیرگذار است، بیان کرد.
مدیرخانه مطبوعات استان اصفهان گفت: متاسفانه شفافیت در کشور ما به صورت کاریکاتوری انجام میشود، اگر قرار به شفافیت باشد ما رسانه ایها باید در همه زمانها و موقعیتها شفافیت را مطالبه کنیم و بدانیم که از قلم چه استفادهای کنیم.
گلناری تصریح کرد: اصحاب رسانه باید به وظایف خود بازنگری کنند و به این نکته توجه داشته باشند که با چه هدفی مشغول به فعالیت رسانهای هستند؟ اگر دست به دست هم بدهیم تکالیفی که در رسانه برعهده داریم را میتوانیم به خوبی انجام دهیم.
وحید صلواتی، رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران اصفهان، هم در ادامه گفت: برگزاری نشستهای هم اندیشی این کمک را میکند که بتوانیم در تعاملی سازنده از نقطه نظرات همدیگر بهرهمند شویم چراکه واگرایی به نفع هیچ کسی نیست. شرکت فولاد مبارکه از بدو تشکیل تاکنون شفاف عمل کرده است و امیدواریم این تعامل تداوم داشته باشد.
بابک ایرانپور، مدیر مسوول روزنامه سیمای شهر با اشاره به نقش بی بدیل شرکت فولاد مبارکه در توسعه و آبادانی کشور اظهار کرد:. رسانهها در تعاملی دوسویه با این شرکت درصدد هستند تا دستاوردهای بزرگترین واحد صنعتی کشور را در تحقق شعار سال و علیرغم تحریمهای اقتصادی به جامعه بازتاب دهند.
وی افزود: با آغاز فعالیت این رسانه از شهرستان مبارکه، همواره شاهد حمایتهای این شرکت از رسانهها بوده ام؛ با مدیریت جدید روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه شاهد تغییرات ماهوی در اطلاع رسانی هستیم چراکه مدیر روابط عمومی از دل رسانه برآمده است و این میتواند به تعامل دوسویه رسانهها با این واحد صنعتی یاری برساند.
ایرانپور تصریح کرد: رسانهها خدمات شرکت فولاد مبارکه را به جامعه بازتاب میدهند و ما به ازای بیرونی مورد حمایت مادی و معنوی این شرکت قرار میگیرند، اما انتظار میرود که این شرکت در توزیع حمایت خود رسانههای محلی و استان را به طور ویژه در نظر بگیرد.
امیر دهقان، مدیر هفته نامه سیبه، هم گفت: تاثیر عصر ارتباطات و دیجتالی شدن رسانهها بر نشریات مکتوب را نمیتوان به دیده اغماض نگریست که نمود آن در کاهش تقاضا برای رسانههای مکتوب اعم از روزنامه و مجله است.
وی افزود: ارگانها و دستگاههایی اعم از آبفا، مخابرات، صنایع بزرگ و ... از رسانهها حمایت میکنند و این ارتباط متقابل همواره وجود داشته است. لیست منتشر شده از حمایتهای شرکت فولادمبارکه به رسانهها نشان از مسوولیت پذیری این شرکت در برابر رسانه هاست که باید قدردان هم بود.
دهقان ادامه داد: با روی کار آمدن مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه بارقهای از امید در بین فعالان حوزه رسانه ایجاد شد چرا که تعاملات سازنده این شخصیت فرهنگی با خبرنگاران شهره بود و نیاز است که حمایتهای این شرکت از رسانههای محلی در مقام مقایسه با رسانههای سراسری عدالت محور باشد.
در ادامه، فضل الله سلطانی، مدیر ماهنامه گل گندم، هم با تاکید بر اینکه فعالیت هیچ رسانهای در جهان بدون حمایتهای اقتصادی و سیاسی تداوم نخواهد داشت، تصریح کرد: روابط عمومی و رسانه دو بال یک پرنده هستند و میتوان در فضای همدلی و با تاکید بر منافع جمعی و وحدت رویه به تعامل سازنده دست یافت وحمایتهای شرکت فولاد مبارکه در راستای خدمت رسانی رسانهها محلی از اعراب ندارد.
اما رضا صالحی پژوه، مدیرمسوول روزنامه یاقوت وطن، به لیست منتشر شده در راستای تخریب حمایتهای شرکت فولاد مبارکه از رسانههای سراسری و استانی پرداخت و گفت: تعامل رسانهها با شرکت فولاد مبارکه دوسویه است؛ به این معنا که رسانهها ما به ازای خدماتی که ارائه میدهند مورد حمایت مالی و معنوی قرار میگیرند.
وی به تشریح تفاوت مساوات و عدالت پرداخت و گفت: ضریب نفوذ رسانهها متفاوت است و اینکه رسانهها انتظار داشته باشند به طور برابر مشمول حمایت مادی و معنوی قرار بگیرند، جای تامل دارد. نقد، شالوده و اساس روزنامه نگاری است؛ اما اگر نقد ملعبهای برای به کرسی نشاندن اغراض شخصی باشد خیانت به قلم محسوب میشود.
صالحی پژوه با تاکید بر رسالت رسانهها در تبیین و آگاهی رسانی دقیق و بدون اهداف مغرضانه گفت: در آستانه روز خبرنگار نیاز است تا اهالی قلم با بازتعریف وظایف و رسالتهای خود از حرمت قلم پاسداری کنند و سعی کنند تا به مشکلات و مسائل به ویژه استان اصفهان متقن و دقیق بپردازند.
مجید محققیان، مدیرمسوول هفته نامه نوسان با تاکید بر اینکه شرکت فولاد مبارکه چشم و چراغ صنعت کشور است، گفت: رسانه هم بنگاه اقتصادی است که در تعاملات گسترده اهداف خود را دنبال میکند. انتظار میرود که رسانه ایراسین بیشتر معرفی شود تا در راستای هم افزایی بتوانیم قدمی برداریم. از سوی دیگر با افکارسنجی میتوان به انتظارات فضای مجازی هم پاسخ داد.
زینب هاشمی، مدیر هفته نامه کیاست ضمن تقدیر از ایفای مسوولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه گفت: شرکت فولادمبارکه همواره در راستای مسوولیت اجتماعی اقدامات ارزندهای انجام داده است. بزرگترین صنعت کشور علاوه بر رکورد زنی در تولید و ارزآوری گسترده برای کشور در راستای حذف آلایندگی و یاری رسانی در ایام کرونا از تجهیز بیمارستانها تا تامین اکسیژن رایگان به ایفای مسوولیت اجتماعی پرداخته است.